  • 1. Data: 2007-10-02 14:49:18
    Temat: Pytanie o podatek od darowizny
    Od: "Stefcio" <a...@w...zl>

    Witam,

    Jak to jest z tym podatkiem. Mój wujek chce mi darować samochód, jak go
    wycenić? Według eurotax jest to około 16800zł ( sprawdzałem teraz przez
    internet ). Rozumiem że wuj jest II stopniem spokrewieństwa, czyli wolna
    kwota to 7276zł, a od reszty trzeba zapłacić podatek 7%? Czyli jakieś 667zł
    ? Jak jest tu jakiś błąd to proszę poprawić.
    Najważniejsze pytanie to czy muszę mieć NIP, jestem studentem NIPu nie mam.
    Jeśli tak to jak o niego wystąpić i ile się czeka na przydzielenie.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-02 16:25:39
    Temat: Re: Pytanie o podatek od darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stefcio wrote:
    > Witam,
    >
    > Jak to jest z tym podatkiem. Mój wujek chce mi darować samochód, jak go
    > wycenić? Według eurotax jest to około 16800zł ( sprawdzałem teraz przez
    > internet ).

    Sprawdź jeszcze po ile takie samochody chodzą na giełdach i weź jaką
    cenę średnią.
    Jak US będzie miał wątpliwości to sam was wezwie do korekty.

    Rozumiem że wuj jest II stopniem spokrewieństwa, czyli wolna
    > kwota to 7276zł, a od reszty trzeba zapłacić podatek 7%? Czyli jakieś 667zł
    > ? Jak jest tu jakiś błąd to proszę poprawić.

    nie chce mi się liczyć, ale chyba dobrze.

    > Najważniejsze pytanie to czy muszę mieć NIP, jestem studentem NIPu nie mam.
    > Jeśli tak to jak o niego wystąpić i ile się czeka na przydzielenie.

    Wypełnij druk NIP-3, napisz do tego uzasadnienie, że potrzebujesz nip w
    związku z darowizną i zanieść do swojego US.

  • 3. Data: 2007-10-02 18:29:44
    Od: "Stefcio" <a...@w...zl>

> [...]
    >
    > Rozumiem że wuj jest II stopniem spokrewieństwa, czyli wolna
    >
    > nie chce mi się liczyć, ale chyba dobrze.

    Głównie to chodziło mi o to czy dobry procent w sensie 7% bo widziałem też
    większe progi.

    > Wypełnij druk NIP-3, napisz do tego uzasadnienie, że potrzebujesz nip w
    > związku z darowizną i zanieść do swojego US.

    Czy jeżeli miałby mi je sprzedać to też musiałbym mieć NIP? Wtedy też jest
    jakiś podatek? Jak tak myślę to wtedy byłby problem z tym skąd miałem owe ~
    17k :/
    Jak już będę miał NIP to co roku muszę PIT oddawać nawet jeśli nie
    pracowałem?

    Dzięki za odpowiedź

  • 4. Data: 2007-10-02 18:31:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:fdtre6$ees$1@inews.gazeta.pl>:

    > Stefcio wrote:
    > Rozumiem że wuj jest II stopniem spokrewieństwa, czyli wolna
    > nie chce mi się liczyć, ale chyba dobrze.

    A może ten wujek to ma żonę, a samochód nabyli w trakcie małżeństwa za
    wspólne pieniądze...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-10-02 19:08:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stefcio wrote:

    > Głównie to chodziło mi o to czy dobry procent w sensie 7% bo widziałem też
    > większe progi.

    bo on nie jest jednakowy i roście wraz z kwotą.W ustawie o podatku od
    spadków i darowizn masz tabelkę.

    > Czy jeżeli miałby mi je sprzedać to też musiałbym mieć NIP?
    też

    > Wtedy też jest
    > jakiś podatek?

    PCC, 2%

    >Jak tak myślę to wtedy byłby problem z tym skąd miałem owe ~
    > 17k :/

    Słusznie myślisz. To byłoby pytanie od US za mniej więcej 4 lata. Tak,
    żeby zdazyli przed upływem 5 lat a odsetki byłyby największe.

    > Jak już będę miał NIP to co roku muszę PIT oddawać nawet jeśli nie
    > pracowałem?

    Nie. Tylko wtedy kiedy zarobiłeś > 0.

  • 6. Data: 2007-10-02 19:08:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > A może ten wujek to ma żonę, a samochód nabyli w trakcie małżeństwa za
    > wspólne pieniądze...

    ... wówczas każdy darowuje pół, a ulgi są dwie.