  • 1. Data: 2007-10-02 07:24:42
    Temat: przejście z etat + zlecenia na etat + DG - pytanie
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Pracowałem jako psycholog na etacie. Czasem były dodatkowe umowy-zlecenia. Od
    jakiegoś czasu mam działalność jednoosobową. Ale firmy, na rzecz których
    wykonywałem usługi, nadal mi wystawiają umowy-zlecenia. Tak chyba nie powinno
    być? Powinienem im rachunek wystawiać? Nie jestem płatnikiem VAT. Poza tym
    nie zakładałem osobnego konta firmowego a klienci chcą mi robić przelewy na
    konto osobiste. Czy będzie to w porządku wobec US? Czy upierać się przy
    płatnościach gotówkowych?

  • 2. Data: 2007-10-02 08:13:39
    Temat: Kolejny absurd?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_071002/p
    rawo/prawo_a_2.html

    Nie wiem skąd oni ten art. 54 KKS tutaj wyciąglnęli?

    "
    Art. 54.
    § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia
    właściwemu organowi
    przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa deklaracji,
    przez co naraża podatek na uszczuplenie,
    "

    Czyli:
    - podatnik musi się uchylać od opodatkowania
    - musi nie ujawnić przedmiotu lub podstawy lub nie złożyć deklaracji
    - musi narazić podatek na uszczuplenie

    Wpłacenie mniejszej zaliczki, nawet umyślne, nie wypełnia tego przecież bo

    1) nie oznacza nieujawnienia przedmiotu czy podstawy opodatkowania - z
    zaliczki nic takiego nie wynika
    2) nie naraża podatku na uszczuplenie, bo przecież standardowo dopiero
    papier mówi skarbówce
    ile jest do zapłaty, czyli tutaj PIT-36. Ale nawet jeśli uznać że jest to
    narażenie na uszczuplenie,
    to dalej pkt 1 jest niespełniony więc nie ma mowy o przestępstwie czy
    wykroczeniu.

    A może mam nieaktualną treść art. 54?

  • 3. Data: 2007-10-02 08:22:19
    Temat: Re: Kolejny absurd?
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Chyba pomyłka w temacie? ;)

  • 4. Data: 2007-10-02 08:56:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-10-2007 o 10:22:19 <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Chyba pomyłka w temacie? ;)

    A jakże :) Miał być nowy temat, sorry

  • 5. Data: 2007-10-04 09:56:03
    Temat: Re: przejście z etat + zlecenia na etat + DG - pytanie
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Czy może ktoś mi pomóc w tym temacie? Dzięki, Marek.

  • 6. Data: 2007-10-04 09:57:05

    Dnia 02-10-2007 o 09:24:42 <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > na
    > konto osobiste. Czy będzie to w porządku wobec US? Czy upierać się przy

    A czemu nie można realizować umów zleceń w ramach DG :) ?

    Co do konta - zgłaszałeś z US?