  • 1. Data: 2003-09-18 10:04:02
    Temat: Sprzedaz dwoch sprzedawcow
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Z pewnych wzgledow chcialbym wystawic jedna fakture sprzedazy lacznie z
    zaprzyjazniona firma. Czyli jedna faktura, dwoch sprzedawcow. Czy ktos
    przerabial juz praktyczne konsekwencje takiego dzialania i moze sie
    podzielic doswiadczeniami?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 2. Data: 2003-09-18 11:37:53
    Temat: Re: Sprzedaz dwoch sprzedawcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+ zaprzyjazniona firma. Czyli jedna faktura, dwoch sprzedawcow. Czy ktos
    >+ przerabial juz praktyczne konsekwencje takiego dzialania i moze sie

    Praktyczne nie. Ale wiem że już kiedyś cytowałem opis w którym
    było powołanie NSA że "nie ma przeszkód". Faktura jest
    jedna, druga strona bierze kserokopię z informacją gdzie
    leży oryginał :)
    Nie mam czasu na odszukiwanie szczegółów :(, jak nikt nic
    więcej nie skomentuje to *może* wieczorem...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-18 17:57:04
    Temat: Re[2]: Sprzedaz dwoch sprzedawcow
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 18 września 2003 o godzinie (13:37:53) napisano:

    GSn> Praktyczne nie. Ale wiem że już kiedyś cytowałem opis w którym
    GSn> było powołanie NSA że "nie ma przeszkód".

    To wiem. A dla potomnych to moge nawet zacytowac jeden z wyrokow NSA:
    III SA 8008/98
    "Nie stanowi przeszkody w obniżeniu podatku należnego fakt wystawienia
    faktury przez dwóch sprzedawców, jeżeli każdy z nich jest
    zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, posiada numer
    identyfikacji podatkowej i nie korzysta ze zwolnienia podatkowego.
    Takie faktury sprzedaży są wystawione zgodnie z art. 32 ustawy z 1993
    r. o VAT, bowiem żaden przepis tej ustawy nie zabrania wystawienia
    dokumentu sprzedaży przez więcej niż jednego podatnika podatku VAT."

    GSn> Faktura jest
    GSn> jedna, druga strona bierze kserokopię z informacją gdzie
    GSn> leży oryginał :) Nie mam czasu na odszukiwanie szczegółów :(,
    GSn> jak nikt nic więcej nie skomentuje to *może* wieczorem...

    Skomentuj. Szukam potencjalnych problemow, chocby technicznych, ktore
    moga sie w przyszlosci objawic. Pierwszy jaki mi sie widzi, to ze w US
    mogli nie czytac wyrokow NSA... ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2003-09-18 20:09:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Szukam potencjalnych problemow,

    <mruknięcie> ...Myślałby kto... <\mruknięcie>

    >+ Pierwszy jaki mi sie widzi, to ze w US
    >+ mogli nie czytac wyrokow NSA... ;)

    Zawsze jest szansa, że jak się sugnaturę podetknie pod
    nos to profilkatycznie przeczytają. Innej możliwości
    nie widzę :)

    A to co pisałem o kserokopii odnosiło się oczywiście do
    przypadku przeciwnego :) dwu *sprzedających* nie ma
    problemu, bo kopii wolno wystawiać ile się chce ("co
    najmniej jedną kopię" czy jakoś tak) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-22 17:04:57
    Temat: Re[3]: Sprzedaz dwoch sprzedawcow
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 18 września 2003 o godzinie (22:09:20) napisano:
    GSn> On Thu, 18 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    GSn> [...]

    GSn> <mruknięcie> ...Myślałby kto... <\mruknięcie>

    No, a co powiesz, na spelnienie zaplaty wobec jednego ze
    sprzedawcow, gdy drugi z nich rozlicza sie kasowo? Jak tam z
    obowiazkiem podatkowym? A w jakiej wysokosci trzeba ujac fakture w
    ewidencji sprzedazy?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 6. Data: 2003-09-22 21:46:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ No, a co powiesz, na spelnienie zaplaty wobec jednego ze
    >+ sprzedawcow, gdy drugi z nich rozlicza sie kasowo?

    IMHO ci to mają problem, czy na fakturze ma być "VAT"
    czy "VAT-MP" :) Popatrzywszy z grubsza w dokumenta
    widzę że kobinacji nie przewidziano...
    Nie, ja tylko mruczałem że sobie problemy znajdujesz ;) !

    [...]
    >+ A w jakiej wysokosci trzeba ujac fakture w ewidencji sprzedazy?

    To IMHO problem nie jest: jeśli sprzedajemy towar[1], będący
    współwłasnością - to wiadomo jaki ułamek jest "nasz".
    Uważam że ta informacja powinna się znaleźć na fakturze,
    ja bym umieścił *wszystkie* pozycje "z podziałem" oraz
    "łącznie" - na szczęście przepisy wymagają tylko tego
    co "musi być" więc dopisywać sobie wolno :) (razem
    z gwarancją :)).
    Acha: zajrzwszy przezornie w rozporządzenie - na szczęscie
    MinFin nie wpadł na to żeby wymusić że "kwoty łączne na
    fakturze to przychód i zobowiązanie podatkowe" :) (zresztą
    z przyczyn IMO różnych) - czyli "nie ma sprawy". IMHO :)
    [1] przy usłudze chyba nie ma motywacji żeby "na jednej
    fakturze" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 7. Data: 2003-09-24 17:06:15
    Temat: Re[4]: Sprzedaz dwoch sprzedawcow
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 22 września 2003 o godzinie (23:46:57) napisano:
    GSn> IMHO ci to mają problem, czy na fakturze ma być "VAT"
    GSn> czy "VAT-MP" :) Popatrzywszy z grubsza w dokumenta
    GSn> widzę że kobinacji nie przewidziano...

    Ech, tylko, ze znajomy jest wlasnie "kasowy", a ja nie. Czekac na
    wyrok NSA nie zamierzam...

    GSn> Nie, ja tylko mruczałem że sobie problemy znajdujesz ;) !

    Mialem wystawiac fakture "dwusprzedawcową", ale co bede sie przed
    orkiestre wyrywal i na wlasnej skorze testowal takie rzeczy? :)
    W zastepstwie zastosuje klasyczne rozwiazanie - jeden ze sprzedawcow
    wystawia fakture klientowi, drugi jest podzleceniobiorca i wystawia
    fakture pierwszemu. I tyle po moim pierwotnym pomysle... :(

    GSn> [...]

    GSn> To IMHO problem nie jest: jeśli sprzedajemy towar[1], będący
    GSn> współwłasnością - to wiadomo jaki ułamek jest "nasz".

    A jakbys mial sprzedac dzielo sztuki, ktore stworzyly dwie firmy
    wspolnie? Albo jakas wartosc niematerialna, w ktorej ulamek wlasnosci
    nie jest znany?

> [...]
    GSn> "łącznie" - na szczęście przepisy wymagają tylko tego
    GSn> co "musi być" więc dopisywać sobie wolno :) (razem

    Zgoda, ale nie ratuje to przy sytuacjach "niepodzielnych".

    GSn> [1] przy usłudze chyba nie ma motywacji żeby "na jednej
    GSn> fakturze" ?

    Wlasnie jest. Usluga, ktorej ani ja, ani znajomy, nie mozemy
    zrealizowac osobno, dla klienta jest jedna usluga. Oczywiscie kazdy z
    nas wie, ile otrzyma z kwoty uslugi (nie 50% procent, dla
    utrudnienia), ale nie da sie wyroznic skladnikow.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---