  • 1. Data: 2003-09-18 06:26:54
    Temat: Wydatki podczas delegacji zagranicznej
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    Witam,
    w czasie delegacji zagranicznej ponoszę pewne koszty, które po
    udokumentowaniu mogę potraktować jako koszty delegacji. Koszty ponoszę
    w euro, a pytanie brzmi:
    Czy muszę mieć potwierdzenie z banku, że te wydane pieniądze pobrałem z
    konta ? Jeśli nie mam żadnego potwierdzenia skąd miałem walutę obcą
    (euro w tym wypadku), to może to zostać potraktowane jako przestępstwo
    dewizowe ?

    Pytam, bo znalazłem takie stwierdzenie w poście z 1998 roku, ale może
    coś się zmieniło od tego czasu ?

    Michał Bednarz

  • 2. Data: 2003-09-18 09:07:02
    Temat: Re: Wydatki podczas delegacji zagranicznej
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > coś się zmieniło od tego czasu ?
    >
    > Michał Bednarz
    >
    > Ostanio czytałam, że nie jest już konieczne pobieranie waluty w banku -
    może być w kantorze. Przeliczenie oczywiscie musi być dokonane nie po
    kursie kantorowym ale NBP

  • 3. Data: 2003-09-18 10:12:20
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisała

    > może być w kantorze. Przeliczenie oczywiscie musi być dokonane nie
    po
    > kursie kantorowym ale NBP

    Ale pytanie nadal pozostaje: czy muszę przechowywać dowód (tu: paragon
    z kantoru) potwierdzający skąd mam obcą walutę ?

    Michu

  • 4. Data: 2003-09-18 10:17:38
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Michu
    >
    > "Zgodnie z nowym prawem dewizowym przedsiębiorca udający się w podróż
    zagraniczną może kupić walutę obcą na pokrycie związanych z nią wydatków w
    kantorze (środki na ten cel - nieprzekraczające równowartości 10 tys. euro -
    niekoniecznie muszą pochodzić z jego rachunku walutowego czy być zakupione w
    upoważnionym banku). Do przeliczenia tych wydatków na złote stosuje się kurs
    średni NBP z dnia poniesienia kosztu."
    moim zdaniem nie jest to konieczne choć z tego artykułu nie wynika to
    jednoznacznie oto link do całości publikacji;
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_030911/
    firma_z_a_5.html#1