  • 1. Data: 2009-10-13 17:07:23
    Temat: Sprzedaż mieszkania i spłata kredytów
    Od: m1hau <m...@c...polbox>

    Witam

    Sprzedaję mieszkanie równocześnie kupując nowe pod kredyt hipoteczny.
    Gotówką ze sprzedaży planuję spłacić 2 kredyty gotówkowe, resztę
    przeznaczyć jako wkład własny przy zakupie. Moje mieszkanie wykupiłem w
    2006 roku, więc obowiązuje podatek 10%. Jako że część przeznaczam na
    cele mieszkaniowe, to od tej części jak rozumiem podatku płacić nie
    muszę. Gorzej z kredytami.

    Pytanie:
    Jeżeli jeden z kredytów gotówkowych przeznaczony był na zapłatę zadatku
    przy zakupie (cel mieszkaniowy) i pośrednika (cel mieszkaniowy?) to czy
    muszę zapłacić od tego 10%? (bo w końcu to kredyt gotówkowy i
    przeznaczenie w zasadzie to cel dowolny).

    Mam oczywiście umowę przedwstępną i umowę z pośrednikiem, które w pewien
    sposób dowodzą, że był to cel mieszkaniowy (co do pośrednika nie mam
    pewności jak to może być zinterpretowane).

    Co wy na to?

    PZDR
    m1hau

  • 2. Data: 2009-10-13 18:38:59
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania i spłata kredytów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m1hau wrote:
> [...]
    > sposób dowodzą, że był to cel mieszkaniowy (co do pośrednika nie mam
    > pewności jak to może być zinterpretowane).

    gdzies kiedys znalazłem interpretacje US, że spłata innego kredytu
    wziętego na cele mieszkaniowe tez jest na cele mieszkaniowe i sie łapie
    na zwolnienie.
    O szczegółach podyskutują z doradcą podatkowym na ile pośrednicy i inne
    koszty uboczne łapią się na cel mieszkaniowy,