    From: "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaz mieszkania po 3 latach- jak z podatkiem?
    Date: Tue, 13 Aug 2002 12:51:30 +0200

    Witajcie!

    Na poczatku nadmieni, ze "wpadlem" na gupe ok. 2 tyg temu, czytalem co
    ciekawsze watki, ale ze wzgledy na moj analfabetyzm w temacie podatkow- nic
    a nic nie napisalem :)))
    Za to zwracam sie do Was z problemem:

    Mam mieszkanie - kupione w lutym 1999 r. Teraz, w zwiazku z wyjazdem
    chcialbym je sprzedac. Ale doszly mnie sluchy, ze jesli sprzedam mieszkanie
    przed uplywem 5 lat od mometu zakupu, to zaplace duzo wiekszy podatek, niz
    jesli bym sprzedal to po np. 5 latach.
    Czy to sie zgadza?

    Tak, wiem- poniewaz wyjezdzam za granice- moge zapakowac kase i... po 10
    latach jest przedawnienie ( a ja pewnie predzej nie wroce do PL).
    I tu jest wlasnie problem- chcialbym jednak byc uczciwy i zaplacic ten
    podatek- ew. obejsc to w jakis LEGALNY sposob. Chyba wiecie co mam na mysli?
    Moze ktos mnie poinformowac jak duzy jest to procent od wartosci mieszkania?
    Jak sie on zmienia po 5 latach?
    Jak to ew. legalnie pomniejszyc przd tymi 5 laty?
    Ja slyszalem o czyms takim: sprzedaje tamto mieszkanie, kupuje od rodzicow
    i... No fikcyjnie ;)
    Ale czy rodzice nie beda musili placic podatku? (To mieszkanie jest akurat
    od ok 15 lat wlasnosciowe).

    Z gory dziekuje za wszystkie rady!
    Ja niestety nie mam wiedzy nawet w stopniu minimalnym w tym temacie (jak i
    ogolnie podatkow).

    Pozdarwiam serdecznie!
    Z wyrazami szacunku
    Krzys.

    --
    "Wszyscy wiedza, ze czegos nie da sie zrobic,
    i przychodzi ktos, kto nie wie, ze sie nie da,