  • 1. Data: 2004-01-15 08:32:31
    Temat: Sprzedaz mieszkania z darowizny
    Od: cinek13<c...@y...com>

    Sprzedalem mieszkanie otrzymane z darowizny przed uplywem 5 lat. Do US
    wystosowalem pismo, ze w celu unikniecia podatku zamierzam otrzymane srodki
    przeznaczyc na zakup nowego mieszkania. Mam pytanie - czy kupujac mieszkanie i
    sprzedajac je np. po 3 miesiacach bede musial zaplacic podatek od darowizny z
    pierwszego mieszkania? Czy jest jakis limit czasowy przez ktory trzeba trzymac
    nabyte mieszkanie zeby uniknac podatku? Serdecznie dziekuje za pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-15 11:33:21
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania z darowizny
    Od: "Paweł Kaczmarski" <p...@p...pl>

    Użytkownik "cinek13" <c...@y...com> napisał w wiadomości
    > Sprzedalem mieszkanie otrzymane z darowizny przed uplywem 5 lat. Do US
    > wystosowalem pismo, ze w celu unikniecia podatku zamierzam otrzymane
    srodki
    > przeznaczyc na zakup nowego mieszkania.

    no to jeszcze musisz uzasadnić że sprzedaż była spowodowana "koniecznością
    zmiany warynków mieszkaniowych" bo tutaj jest inaczej niż w przypadku
    zwykłej sprzedaży - musisz przeonać US o konieczości ....