  • 1. Data: 2004-01-15 02:35:34
    Temat: cło podatek a EBAY
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    witam
    mam pytanie
    próbowałem zasięgnąć wiedzy u źródła tzn urzad celny ale po tym wiem jeszcze
    mniej
    może ktoś wie jak to jest w realu?
    kupuję kilka rzeczy na aukcji EBAY odbieram osobiście jadę z tym na granicę
    no i podpadam na cło vat itp.
    pytanie od jakiej kwoty?
    logika mówi od kwoty na umowie k/s
    ale urząd twierdzi co innego właściwie to od widzimisię celnika......
    moja argumenty to umowa K/S i nr aukcji internetowej z kpl.danych osobowych.
    pytanie czy to wystarczy?
    czy mam szansę wywalczyć uczciwe wyliczenie cła i vatu?
    znajomy który kiedyś się tym zajmował twierdzi że podważą co się tylko da
    aby człowieka udupić dlatego rzucił to zajęcie.
    założmy taki przykład
    pralka używana cena wywoławcza 1 euro koniec licytacji 3 euro.
    pralkę zabieram jadę na granicę cło wynosi 9% vat 22
    ile zapłacę? mi wychodzi około euro opłat + jakiś koszt transportu
    kolega twierdzi że z punktu dowalą ze 100zł bo policzą od wartości
    pralki w kraju
    tak nawiasem w informacji celnej też mi to dawano do zrozumienia ale nie
    wprost.
    jak to jest naprawdę?
    a może ktoś wie na jaką minę jeszcze wdepnę przy takim czymś?

    wielkie dzięki gdyby ktoś wiedział