  • 1. Data: 2010-07-05 16:24:13
    Temat: Sprzedaż oprogramowania przez serwisy poza PL
    Od: joahim <w...@g...com>

    Witajcie,

    Tak się zastanawiam - mam DG w Polsce, na liście rzeczy, którymi
    chciałem się zajmować przy jej zakładaniu podałem również produkcja
    oprogramowania...

    Jeżeli bym napisał program i sprzedawał go przez serwisy poza
    granicami Polski, które raz w miesiącu czy kwartalnie rozliczają się
    ze mną, to ja do tych rozliczeń miałbym jeszcze sobie dodać (i uiścić)
    VAT, przy założeniu że to raczej serwisy poza UE?

    [Pytanie o sprzedaż shareware pojawiła się na grupie w 2002 czy 2003
    roku, a więc w epoce, gdy nie istniał np. serwis App Store, a i w
    przepisach niejedno się zmieniło od tej pory].

    Pozdrawiam

    joahim

  • 2. Data: 2010-07-05 16:41:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-05 18:24, joahim wrote:
> [...]
    > roku, a więc w epoce, gdy nie istniał np. serwis App Store, a i w
    > przepisach niejedno się zmieniło od tej pory].

    Temat był wielokrotnie wałkowany na grupie, zarówno w zakresie
    przychodów z MPA *) jaki i VAT.

    Wystarczy odpytać Google.

    Piotrek

    *) Zauważ że w przypadku *samodzielnie* wyprodukowanego software
    przychody z MPA nie będą przychodami z DG tylko Twoimi przychodami
    osobistymi.