  • 1. Data: 2010-07-06 05:59:43
    Temat: faktury / paragony - jak to uprościć?
    Od: Marcin Szczepaniak <d...@f...pl>

    Witam.

    Mamy taką sytuację.

    Sprzedajemy dużo taniego towaru na allegro.
    Działamy legalnie - od wszystkiego odprowadzamy VAT.
    Czyli albo wystawiamy fakturę - jeśli klient podał dane do jej
    wystawienia - albo paragon, jeśli nic nie podał.

    I tutaj zaczynają się schody. Często klienci dopiero po fakcie
    przypominają sobie, że chcieliby f-rę. Lub dane do f-ry podają w
    dowolnym miejscu i momencie korespondencji z nami, nie zawsze osoba
    obsługująca zamówienie to wyłapie.

    Powstaje więc cały cyrk z odsyłaniem przez klienta paragonu,
    wypisywaniem przez nas na jego podstawie f-ry, wysyłaniem f-ry z
    powrotem do klienta. Do naszej kopii f-ry doklejamy paragon odesłany
    przez klienta - by nie płacić podwójnego podatku.

    Czy da się to uprościć?

    Interesowało by mnie rozwiązanie tego typu:
    - wszystkie transakcje z allegro idą przez jedno, osobne konto
    - raz na miesiąc robimy wyciąg z konta - kwota wpływów jest kwotą brutto
    do opodatkowania (na wszystko mamy 22% VAT).
    - klientom wysyłamy f-ry jeśli chcą - jeśli nie to nic. Państwo i tak ma
    swoje podatki opłacone na podstawie wyciągu z konta, a nam to upraszcza
    sprawę.

    Da się coś takiego zrobić?

    Zobaczcie - nawet allegro które bierze prowizję od osób prywatnych NIE
    WYSYŁA im faktur ani paragonów! Więc jakiś myk na to jest, bo nie sądzę
    by nie płacili od tego podatków.

    Czy może rozwiązaniem jest olanie paragonów i wypisywanie wszystkim
    faktur, nawet imiennych, bez NIP'u? A jak ktoś po otrzymaniu takiej f-ry
    dojdzie do wniosku że chce f-rę na inne dane to po prostu podmieniamy
    fakturę i wszyscy są szczęśliwi? W dobie wysyłania faktur emailem to by
    też nie było takie głupie.

    Może zna ktoś jakieś ciekawe patenty na legalne uproszczenie biurokracji?

    Tani towar, więc i biurokracja musi być max prosta.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-06 06:26:46
    Temat: Re: faktury / paragony - jak to uprościć?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 6 Lip, 07:59, Marcin Szczepaniak <d...@f...pl> wrote:

    > Zobaczcie - nawet allegro które bierze prowizję od osób prywatnych NIE
    > WYSYŁA im faktur ani paragonów! Więc jakiś myk na to jest, bo nie sądzę
    > by nie płacili od tego podatków.

    Allegro wszelkie wpłaty dostaje na rachunek bankowy i każdą wpłatę
    jest w stanie powiązać z konkretnym zdarzeniem (prowizją) - stąd brak
    konieczności dokumentowania transakcji paragonem.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-07-06 08:54:04
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@k...org>

    > Allegro wszelkie wpłaty dostaje na rachunek bankowy i każdą wpłatę
    > jest w stanie powiązać z konkretnym zdarzeniem (prowizją) - stąd brak
    > konieczności dokumentowania transakcji paragonem.

    Przy sprzedaży internetowej mam taką samą sytuację, kasa może do mnie
    wpłynąć następującymi drogami:
    - przedplata na moje konto
    - pobranie
    - place z Allegro

    We wszystkich 3 przypadkach mozna powiązać konkretną transakcję z
    konkretną wpłatą, czyli teoretycznie kwalifikuję się do podobnego
    rozwiązania.

    Na podstawie jakiego przepisu mógłbym wprowadzić u siebie podobne
    rozwiązanie? Zna ktoś więcej szczegółów?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-07-06 09:29:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.07.2010 07:59), Marcin Szczepaniak wrote:
> [...]
    > dojdzie do wniosku że chce f-rę na inne dane to po prostu podmieniamy
    > fakturę i wszyscy są szczęśliwi? W dobie wysyłania faktur emailem to by

    Takie rozwiązanie by było najprostsze. Tyle że nie "po prostu
    podmieniamy faktury" tylko nabywca wysyła notę korygującą.

    Wcześniej dobrze jest uświadomić nabywcy (np. w mailu) o tym że jak chce
    nip na fakturze to niech poda bo potem jest trochę zachodu.

    Taki Empik np. wysyła fakturę zawsze, czy tego chcesz czy nie.

    p. m.

  • 5. Data: 2010-07-08 08:19:20
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    > Tani towar, wiÄ?c i biurokracja musi byÄ? max prosta.
    >
    > pozdrawiam

    w mojej ocenie rozwiązaniem dla Ciebie była by drukarka fiskalna i
    program ( np. ten ze stopki BARDZO POLECAM )

    a więc:

    - wszystko przepuszczasz przez drukarkę fiskalna ( faktury i paragony)
    - Jeśli ktoś nie prowadzi firmy wystawiasz za pomocą programu imienny
    paragon ( i drukujesz za pomocą drukarki )
    - jeśli ktoś potem ktoś chce fakturę zmieniasz paragon w fakturę
    drukujesz ( dla siebie ) i wysyłasz do klienta ( mailem ), nawet nie
    musi ci odsyłać paragonu ( był wyrok z NSA że tak można)

    tanio i prosto

    a poza tym zyskujesz nową jakość działając z naprawdę dobrym softem.

    --
    Elaboro online system
    Przyjazne oprogramowanie dla firm

  • 6. Data: 2010-07-15 18:59:05
    Od: "r...@p...net" <r...@p...net>

> [...]
    > rozwiązania.
    >
    > Na podstawie jakiego przepisu mógłbym wprowadzić u siebie podobne
    > rozwiązanie? Zna ktoś więcej szczegółów?

    dla mnie kmbinujesz jak koń pod góre- dobrze już ci ktos napisał
    popatrz jak temat rozwiazuja duze firmy

    drukuj fakture kazdemu - i masz z bani temat

  • 7. Data: 2010-07-15 22:29:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010, r...@p...net wrote:

    [...komuś...]

> [...]
    [...]
    > dla mnie kmbinujesz jak koń pod góre- dobrze już ci ktos napisał
    > popatrz jak temat rozwiazuja duze firmy
    >
    > drukuj fakture kazdemu - i masz z bani temat

    Czekaj, a to o fakturę chodzi - czy kasę fiskalną?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-08-02 06:26:48
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@k...org>

    W dniu 2010-07-15 20:59, r...@p...net pisze:

    > dla mnie kmbinujesz jak koń pod góre- dobrze już ci ktos napisał
    > popatrz jak temat rozwiazuja duze firmy
    >
    > drukuj fakture kazdemu - i masz z bani temat

    Nawet jak koles nie ma NIP'u?

  • 9. Data: 2010-08-02 06:31:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Szczepaniak wrote:

    > Nawet jak koles nie ma NIP'u?

    Brak NIPu w niczym nie przeszkadza.
    Gorzej, że piszący myśli, że wystawienie
    faktury przekwalifikowuje mu obrót na ten nie wymagający
    rejestrowania na kasie.

  • 10. Data: 2010-08-02 07:32:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Monday, August 2, 2010, 8:26:48 AM, you wrote:

    > Nawet jak koles nie ma NIP'u?

    A po co NIP? Już od dawna osoba fizyczna może otrzymać fakturę nie
    podając NIPu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl