  • 1. Data: 2010-02-12 13:10:53
    Temat: Sprzedaz programu z przenisieniem praw a DG
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Sytuacja taka, porzed zalozeniem DG wykonałem program na umowe o dzielo, bez
    przeniesienia praw majatkowych(udzieliłem licencji, nie dałem źródeł).
    W DG mam miedzy innymi PKD mowiacy o dzialalnosci w zakresie edycji
    oprogramowania i działalnosc zwiazana z oprogramowaniem.
    Czy jezeli zechce 'inwestorowi' odsprzedać źrodła z przeniesieniem praw
    majatkowych (by mieć sposkoj z programem) to musze to robic
    w ramach DG , tzn wystawiac fakture itp, czy moge to zrobic na umowe o
    dzielo z 50% KUP, wystawiajac zwykly rachunek?
    Jestem na podatku liniowym, płatnikiem VAT, w miedzyczasie jak juz
    prowadzilem DG robilem do programu poprawki i juz na fakture vat.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-12 13:42:50
    Temat: Re: Sprzedaz programu z przenisieniem praw a DG
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]
    > Jestem na podatku liniowym, płatnikiem VAT, w miedzyczasie jak juz
    > prowadzilem DG robilem do programu poprawki i juz na fakture vat.

    Nie możesz tego zrobić w ramach DG.
    To jest Twój przychód osobisty.

    Było ze dwa razy w ciągu ostatniego półrocza.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-02-12 13:47:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
    > [...]
    > Jestem na podatku liniowym, płatnikiem VAT, w miedzyczasie jak juz
    > prowadzilem DG robilem do programu poprawki i juz na fakture vat.

    IMHO to również był przychód osobisty a nie z DG.
    Dociekliwy kontroler może Ci wywalić koszty, jeśli były.

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-02-12 13:47:55
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Nie możesz tego zrobić w ramach DG.
    > To jest Twój przychód osobisty.
    >
    > Było ze dwa razy w ciągu ostatniego półrocza.

    Dzięki, mi to oczywiscie na reke bedzie jezeli by doszlo do sprzedazy.

    Rozumiem ze zbrodni nie popelnilem robiac w trakcie modyfikacje na fakture ?

  • 5. Data: 2010-02-12 13:49:08
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > IMHO to również był przychód osobisty a nie z DG.
    > Dociekliwy kontroler może Ci wywalić koszty, jeśli były.

    Koszty zwiazane z tymi modyfikacjami ? Takich nie było.
    Tyle ze jezeli ten dociekliwy kontroler by mi wywalil koszty to by rowniez
    przyznal ze i vat US sie nie nalezal czy tak ?

  • 6. Data: 2010-02-12 13:50:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hl3m8q$gv6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Tyle ze jezeli ten dociekliwy kontroler by mi wywalil koszty to by rowniez
    > przyznal ze i vat US sie nie nalezal czy tak ?

    a jezeli teraz na zamowienie nowej firmy zlapanej juz jak prowadze DG
    wykonam oprogramowanie
    z przeniesieniem praw to bedzie to przychod z DG czy osobisty ?

  • 7. Data: 2010-02-12 13:54:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 14:49, wspolna-flaszka.pl wrote:
    > Koszty zwiazane z tymi modyfikacjami ? Takich nie było.
    > Tyle ze jezeli ten dociekliwy kontroler by mi wywalil koszty to by
    > rowniez przyznal ze i vat US sie nie nalezal czy tak ?

    Nie

  • 8. Data: 2010-02-12 13:59:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 14:50, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > a jezeli teraz na zamowienie nowej firmy zlapanej juz jak prowadze DG
    > wykonam oprogramowanie
    > z przeniesieniem praw to bedzie to przychod z DG czy osobisty ?

    To będzie przychód z DG.

    Ale jeśli najpierw samodzielnie wykonasz oprogramowanie, a następnie
    znajdziesz klienta i je sprzedasz to będzie znowu przychód osobisty.

    Może poszukaj wątku z 50% KUP w tytule.

    P.

  • 9. Data: 2010-02-12 14:01:01
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Nie

    nie nie należal sie
    czy
    nie nie masz racji ? :-)

  • 10. Data: 2010-02-12 14:14:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 15:01, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > nie nie należal sie
    > czy
    > nie nie masz racji ? :-)

    Jak rozumiem nie masz ani zwolnienia podmiotowego, ani przedmiotowego.
    No to jakbyś chciał nie zapłacić VATu?

    Piotrek