  • 11. Data: 2010-02-12 14:51:58
    Temat: Re: Sprzedaz programu z przenisieniem praw a DG
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:hl3oda$8c8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jak rozumiem nie masz ani zwolnienia podmiotowego, ani przedmiotowego.
    > No to jakbyś chciał nie zapłacić VATu?

    no to inaczej, jezeli bym sprzedawal zrodla to bym musial placic vat ?
    Jak to wtedy pogodzic z rachunkiem do umowy o dzielo .
    (jestem vatowcem z wyboru nie z musu)

  • 12. Data: 2010-02-12 15:30:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 15:51, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no to inaczej, jezeli bym sprzedawal zrodla to bym musial placic vat ?
    > Jak to wtedy pogodzic z rachunkiem do umowy o dzielo .
    > (jestem vatowcem z wyboru nie z musu)

    Może jednak zerknij do ustawy o podatku od towarów i usług, bo inaczej
    to sam sobie zrobisz krzywdę.

    Piotrek

  • 13. Data: 2010-02-12 15:34:46
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Może jednak zerknij do ustawy o podatku od towarów i usług, bo inaczej to
    > sam sobie zrobisz krzywdę.

    dlatego sie pytam tutaj o konkretna sprawe, juz widze jak sam to znajduje w
    calej ustawie.

  • 14. Data: 2010-02-12 19:18:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-12 16:34, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > dlatego sie pytam tutaj o konkretna sprawe, juz widze jak sam to
    > znajduje w calej ustawie.

    Ale w jakiej całej? W tym przypadku wystarczy Ci wiedza jakie kwity i
    kiedy wystawia czynny podatnik VAT.

    Piotrek

  • 15. Data: 2010-02-13 00:09:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Koszty zwiazane z tymi modyfikacjami ? Takich nie było.
    > Tyle ze jezeli ten dociekliwy kontroler by mi wywalil koszty to by rowniez
    > przyznal ze i vat US sie nie nalezal czy tak ?

    Wiesz o tym, że definicji DG jest *kilka*?
    I to *różnych*?
    Ta z PDoOF zdaje się dość dobrze się pokrywa z tą od przepisów nt.
    "rejestrowanej DG" (acz były tu dyskusje co zrobić z "usługą dla
    ludzi bez DG"), dlatego najczęściej upraszcza się (? - no na grupie
    "się przyjmuje" ;)), że "DG w rozumieniu PDoOF" implikuje "DG
    w rozumieniu przepisów o rejestrowanej DG", w drugą stronę niekoniecznie
    to działa, czego przykładem mogą być kontrakty menadżerskie oraz
    właśnie sprzedaż praw majątkowych (nie musi być program, patent
    też się łapie).

    A definicja "DG w rozumieniu VAT" jest *oddzielna*.
    Sam fakt wykonania umowy "osobiście" nie implikuje niepodlegania
    pod VAT (zwolnienia z tej okazji nie ma, o ile nie ma zwolnienia
    przedmiotowego, czyli usługa nie jest zwolniona - a oprogramowanie
    od ładnych paru lat nie jest - i podmiotowego, czyli podatnik
    nie jest zwolniony, to "bez VAT" pozostaje tylko niepodleganie).

    Niepodleganie dla umów osobistych *jest* możliwe, ale po pierwsze
    kryterium dla VAT *nie jest* "osobistość" wykonania, lecz
    właściwe zaliczenie dla podatku dochodowego: tu mamy klops,
    bo IMO w razie jak jednocześnie umowa jest "osobista" *i* stanowi
    przychód z praw majątkowych, to przepisem szczegółowym będzie
    "przychód z praw", zaś wedle cytatu:
    +++
    z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
    ---

    ... więc pod wyłączenie nie podlega, a do tego pozostaje
    ów nieszczęsny warunek:

    +++
    jeżeli z tytułu wykonania tych czynnoœci osoby te sš zwišzane ze
    zlecajšcym wykonanie tych czynnoœci prawnymi więzami tworzšcymi
    stosunek prawny pomiędzy zlecajšcym wykonanie czynnoœci
    i wykonujšcym zlecane czynnoœci co do warunków wykonywania
    tych czynnoœci, wynagrodzenia i odpowiedzialnoœci zlecajšcego
    wykonanie tych czynnoœci wobec osób trzecich.
    ---

    Z różnych czytanych dyskusji *mi* wyszło, że o ile nie ma
    "osób trzecich", czyli mamy umowę osobistą wykonywaną
    "na cele własne zamawiającego lub zleceniodawcy", to
    nie ma jak się uchylić z podlegania pod VAT.
    Tam (w przepisie) jest (podkreślenie moje): "*i* odpowiedzialności",
    bez niej nie ma "kompletu" do wyłączenia.

    Na mój rozum (patrz "każdy odpowiada za siebie" tudzież
    sygnaturkę u Maddy), w przypadku ewidentnej "sprzedaży
    programu", nie będącej uboczną częścią całości usługi,
    w omawianym przypadku nie ma jak uchylić się od VATu.
    Jak nie kijem go (znaczy że "przychód z praw") to pałką
    (dla odmiany brak "osób trzecich").
    Oczywiście ma to pewien skutek pozytywny: nawet jakby ktoś
    dał rady znaleźć koszt, który został "źle zaliczony", to
    odliczenia VATu w ten sposób nie ugryzie.

    pzdr, Gotfryd