  • 11. Data: 2010-09-11 21:37:45
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu zamortyzowanego
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Brick wrote:

    > Nie mogę tego w żaden sposób wprowadzić do KPiR bo sprzedaż samochodu
    > na umowę nie będzie czynnością związaną z DG. W zeznaniu rocznym?

    Jak to nie możesz w żaden sposób?
    Wpisz i już.

  • 12. Data: 2010-09-13 06:06:43
    Od: Brick <s...@i...pl>

    On 11 Wrz, 23:37, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Jak to nie możesz w żaden sposób?
    > Wpisz i już.

    Sprzedaż umową kupna-sprzedaży samochodu osobistego wpisać do KPiR?
    Przecież jestem płatnikiem VAT mam obowiązek wystawiać faktury VAT lub
    drukować paragony z kasy fiskalnej.
    Są dwa sposoby sprzedaży ale w obydwu tkwi błąd:
    - gdy sprzedaję samochód jako osobisty to nie ma jak zaksięgować tego
    dochodu
    - gdy sprzedaję samochód jako firmowy to nie zgadzają się dane na
    fakturze (firma) i w dowodzie rejestracyjnym (osoba)

    Zapytam w US, może jest jakieś szczególne rozwiązanie na taką
    sytuację. Skoro zobowiązują płatnika do zapłaty tego podatku to chyba
    musi mieć możliwość rozliczenia tego jakoś. Np jak całkiem zamknie
    działalność to do żadnej książki tego nie wpisze.
    Wydawało by się prosta sprawa sprzedaż samochodu ...

  • 13. Data: 2010-09-13 06:21:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Brick w
    bc.googlegroups.com>:

    > - gdy sprzedaję samochód jako firmowy to nie zgadzają się dane na
    > fakturze (firma) i w dowodzie rejestracyjnym (osoba)

    Imię nazwisko i adres zamieszkania/siedziby masz różne w EDG, NIP-1/NIP3,
    REGON i DR? No to gdzieś potwierdziłeś podpisem nieprawdziwe dane.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2010-09-13 09:44:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Brick wrote:

    > Sprzedaż umową kupna-sprzedaży samochodu osobistego wpisać do KPiR?
    > Przecież jestem płatnikiem VAT mam obowiązek wystawiać faktury VAT lub
    > drukować paragony z kasy fiskalnej.

    Skoro samochód skreślony z ewidencji, a nie minęło te 5 czy 6 lat, to
    przychód ze sprzedaży
    jest przychodem z działalnosci i wpiszesz go normalnie do książki -
    jako przychód w kol 7 - możesz sobie nawet wydrukować paragon.

> [...]
    > - gdy sprzedaję samochód jako firmowy to nie zgadzają się dane na
    > fakturze (firma) i w dowodzie rejestracyjnym (osoba)

    To jakiś sztuczny problem -dae są przecież sprzedaje osoba fizyczna.

    > musi mieć możliwość rozliczenia tego jakoś. Np jak całkiem zamknie
    > działalność to do żadnej książki tego nie wpisze.
    > Wydawało by się prosta sprawa sprzedaż samochodu ...

    Komplikujesz sprawę. Rozliczy się w PIT na podstawie wystawionego kwita i
    już.

  • 15. Data: 2010-09-13 09:46:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > To jakiś sztuczny problem -dae są przecież sprzedaje osoba fizyczna.

    Dane są te same - jak masz gdzieś inne dane, to już Ci TomN napisał
    co masz :-)

  • 16. Data: 2010-09-13 16:46:20
    Od: Brick <s...@i...pl>

    > Imię nazwisko i adres zamieszkania/siedziby masz różne w EDG, NIP-1/NIP3,
    > REGON i DR? No to gdzieś potwierdziłeś podpisem nieprawdziwe dane.

    Nie, dane wszędzie są te same. Chodzi o drobiazg czyli nazwa firmy:
    Na fakturze jest: Nazwa Firmy Imię Nazwisko
    W dowodzie rejestracyjnym jest: Imię Nazwisko
    Reszta jest ta sama.
    Nie wiadomo czy urzędnik się do tego nie przyczepi, dlatego lepiej
    wystawię fakturę bez tej nazwy firmy i sprawa z głowy.

    On 13 Wrz, 11:46, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Dane są te same - jak masz gdzieś inne dane, to   już Ci TomN napisał
    > co masz :-)

    OK, nie wydziwiam już ;)
    Czyli wystawiam fakturę na kwotę którą zapłacił nabywca ze stawką VAT
    "zwolnione". Fakturę księguję w kol. 7 jako przychód.