  • 1. Data: 2012-05-08 20:38:42
    Temat: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Parę lat temu (będzie pewnie z 5) kupiłem na znanym portalu aukcyjnym
    urządzenie elektroniczne. Już nawet nie pamiętam, czy z fakturą, czy bez
    (pewnie bez). Urządzenie było używane w firmie do testowania rozwiązań
    programistycznych. Tak się jakoś złożyło, że pojawił się klient, który
    na gwałt potrzebował tego urządzenia jako część serwisową. Pojechałem,
    zainstalowałem no i teraz przyszła sprawa wystawienia faktury.
    Urządzenia nie ma na stanie firmy - nie jest to środek trwały,
    wyposażenie, towar handlowy. Da się to jakoś sprzedać z fakturą VAT? Nie
    chodzi mi w żadnym wypadku o kwestie VATu - jestem w stanie go zapłacić,
    mimo że wcześniej go nie odliczałem. Da się to jakoś legalnie zrobić,
    żeby w trakcie ewentualnej kontroli nie podpaść pod wprowadzanie do
    obrotu jakiejś lewizny?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-05-08 20:47:40
    Temat: Re: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > mimo że wcześniej go nie odliczałem. Da się to jakoś legalnie zrobić,
    > żeby w trakcie ewentualnej kontroli nie podpaść pod wprowadzanie do

    Jesli nie masz tego na stanie firmy to sprzedaj to po prostu prywatnie.
    Wystaw na aukcji, zainteresowany kupi i wprowadzi sobie na stan.
    I po problemie.
    AM

  • 3. Data: 2012-05-08 20:57:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-08 20:47, Hades pisze:
    > Jesli nie masz tego na stanie firmy to sprzedaj to po prostu prywatnie.
    > Wystaw na aukcji, zainteresowany kupi i wprowadzi sobie na stan.
    > I po problemie.
    Ja bym mu nawet bez aukcji chętnie sprzedał. Sęk w tym, że to nie jest
    pan Heniek, tylko duża, poważna firma, z którą wiążę nadzieje dłuższej
    współpracy i nie chciałbym, żeby pierwsza usługa wyglądała na
    kombinatorstwo :-) Chcą fakturę VAT na część + usługę, a ja chciałbym to
    jakość legalnie (o ile się da) rozwiązać. Z drugiej strony brak
    dokumentu zakupu z mojej strony nie świadczy od razu o nielegalnym
    wejściu w posiadanie przedmiotu, więc może niepotrzebnie panikuję ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2012-05-08 21:05:17
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.05.2012 20:57, Maciek pisze:
> [...]
    > dokumentu zakupu z mojej strony nie świadczy od razu o nielegalnym
    > wejściu w posiadanie przedmiotu, więc może niepotrzebnie panikuję ;-)

    Może ktoś rozwieje moją radosną nieświadomość, ale ja bym na twoim
    miejscu niepotrzebnie nie panikował i po prostu sprzedał na fakturę.

    Opcjonalnie zrób sobie notatkę, w jakich okolicznościach wszedłeś w
    posiadanie tego przedmiotu, na wszelki wypadek żebyś nie zaczął się
    jąkać za 7 lat jak się Ciebie o to zapytają.

    Jeżeli to nie jest coś co sprzedajesz regularnie - nie zawracałbym sobie
    głowy martwieniem się.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-05-08 22:49:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    m wrote:

> [...]
    > jąkać za 7 lat jak się Ciebie o to zapytają.
    >
    > Jeżeli to nie jest coś co sprzedajesz regularnie - nie zawracałbym

    Jaka nieświadomość?
    To jest zdrowe podejście.
    Sprzedawałem jeszcze bardziej koślawie i notatka wystarcza wg mnie.

  • 6. Data: 2012-05-09 00:48:51
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 20:38, Maciek pisze:
> [...]
    > mimo że wcześniej go nie odliczałem. Da się to jakoś legalnie zrobić,
    > żeby w trakcie ewentualnej kontroli nie podpaść pod wprowadzanie do

    Wystawiasz FV i odprowadzasz podatek, które nie masz w kosztach bo nie
    masz FV. US szczęśliwy bo zarobił.

  • 7. Data: 2012-05-09 01:05:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2012, cef wrote:

    > Jaka nieświadomość?
    > To jest zdrowe podejście.
    > Sprzedawałem jeszcze bardziej koślawie i notatka wystarcza wg mnie.

    A możecie mi wyjasnic jak to się ma do obowiazku *niezwłocznego*
    ujmowania w ksiedze faktu otrzymania towarów i materiałów podstawowych?
    (oczywiscie, tego że prawdopodobnie nikt się nie przyczepi nie
    podwazam, pytam co będzie jak ktos zechce sie przyczepis *oraz*
    kiedys rozporzadzenie o KPiR i KKS przeczytał)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-05-09 01:14:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, anacron wrote:

    > Wystawiasz FV i odprowadzasz podatek, które nie masz w kosztach bo nie
    > masz FV. US szczęśliwy bo zarobił.

    Akurat tu jest rzadki wyjatek - przepis nakazujacy niezwłoczne
    dokumentowanie nabycia towarów i materiałów podstawowych, który
    raczej ma na celu zablokowanie możliwosci wprowadzania do obrotu
    towarów z "szarej strefy", o "czarnej" (pochodzeniu z przestępstwa)
    nie wspominajac.
    Problem w tym, że FORMALNIE AFAIR nie ma podanej sciezki "legalizacji"
    wprowadzenia do DG tychże towarów i materiałów, poza rzecz jasna
    remanentem poczatkowym przy rozpoczynaniu DG.
    Z ustawy wychodziłoby, że koszt "się należy".
    Ale z p.widzenia przepisów o KPiR jest problem z niewadliwoscia
    tejże.
    Zacytuję:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    +++
    4. Księgę uznaje się za rzetelnš również, gdy:
    [...]
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania,
    z wyjštkiem błędów polegajšcych na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów
    zakupu materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów robocizny,
    ---

    I co z tym fantem?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-05-09 01:19:19
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > podwazam, pytam co będzie jak ktos zechce sie przyczepis *oraz*
    > kiedys rozporzadzenie o KPiR i KKS przeczytał)

    Ja bym stawiał na taką interpretację, że nie było towaru i materiału
    podstawowego, wobec tego nie ujęto go w księdze.

    p. m.

  • 10. Data: 2012-05-09 07:50:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przyczepi nie podwazam, pytam co będzie jak ktos zechce sie
    > przyczepis *oraz* kiedys rozporzadzenie o KPiR i KKS przeczytał)

    A kto powiedział, że to ma cechy towaru czy materiału?
    Przecież ten towar pochodzi spoza obiegu.
    Gdyby miał kwity, to nie było by pytania.
    Ta notatka jest takim ujęciem i tyle.