  • 1. Data: 2012-05-14 09:59:43
    Temat: IMPORT a podatki
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,

    Prosze o potwierdzenie...

    Wystepuje o nip unijny.

    Kupujac towar z kraju UE nie place ichniego podatku, czyli kupuje w netto

    Np sprowadzajac dlugopisy z Francji bede placil producentowi w netto,
    otrzymujac jednoczesnie fakture. Ksieguje ja i sprzedaje dlugopisy w Polsce
    doliczając marze i podatek 23%.

    Zgadza sie?

    Pozdrowienia!

  • 2. Data: 2012-05-14 10:06:16
    Temat: Re: IMPORT a podatki
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-14 09:59, Tulipson pisze:
> [...]
    >
    > Np sprowadzajac dlugopisy z Francji bede placil producentowi w netto,
    > otrzymujac jednoczesnie fakture. Ksieguje ja i sprzedaje dlugopisy w Polsce

    Tak

  • 3. Data: 2012-05-14 10:21:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Tulipson wrote:

> [...]
    >
    > Np sprowadzajac dlugopisy z Francji bede placil producentowi w netto,
    > otrzymujac jednoczesnie fakture. Ksieguje ja i sprzedaje dlugopisy w Polsce

    Tylko w bilansie.

    W papierach jeszcze jest ten "brakujacy VAT" od wewnatrzwspólnotowej
    dostawy wykazujesz na f-rze wewnętrznej, tudzież wykazujesz w ewidencji
    VAT "po obu stronach" oraz w deklaracji VAT (uwaga - osobna rubryka),
    do tego również w deklaracji transakcji "unijnych" (VAT-UE).

    Jakby w VAT nie było doliczania i odliczania, to by się swiat zawalił,
    więc musisz doliczyć i odliczyć, nie ma wyjscia ;)

    Jesli przypadkiem tego nie wiesz to termin składania VAT-UE to 15.
    a nie 25. (kiedys było 25. i na niektórych stronach jeszcze tak pisza).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-05-14 10:35:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Jesli przypadkiem tego nie wiesz to termin składania VAT-UE to 15.
    > a nie 25. (kiedys było 25. i na niektórych stronach jeszcze tak pisza).

    No chyba, że składasz deklarację w wersji elektronicznej, czyż nie? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-05-14 10:56:53
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On 2012-05-14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No chyba, że składasz deklarację w wersji elektronicznej, czyż nie? :)

    (...)

    Nie próbowałam elektronicznie, ale na samym formularzu VAT-UE jest wyraźny
    napis, że termin to 15-go.
    Składałam kiedyś VAT-UE kilka dni później i musiałam do pisma dołączyć
    prośbę o przyjęcie po terminie.

    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2011/12/Z-Urzedem
    -Skarbowym-nie-ma-zartow.html

    Samo rozliczenie VAT-u - tak jak podał Gotfryd. Musi być fakturą wewnętrzną
    i trafić do rejestrów VAT:

    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/03/Faktura-G
    oogle-AdWords.html

    marzatela
    --------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 6. Data: 2012-05-14 11:04:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-14, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Nie próbowałam elektronicznie, ale na samym formularzu VAT-UE jest wyraźny
    > napis, że termin to 15-go.
    > Składałam kiedyś VAT-UE kilka dni później i musiałam do pisma dołączyć
    > prośbę o przyjęcie po terminie.

    No skoro elektronicznie, to elektronicznie :-P
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    519,20120101,informacje-podsumowujace.html

    ----
    Art. 100.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są
    obowiązani
    składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych: [...]

    3. Informacje podsumowujące składa się za okresy miesięczne, w terminie do 15. dnia
    miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania

    transakcji, o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4, 6 i 7. [...]

    7. Informacje podsumowujące składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    składa się
    do 25. dnia miesiąca następującego po okresie, o którym mowa w ust. 3-6.
    ----

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl