  • 1. Data: 2003-07-25 07:14:19
    Temat: Sprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam 1-os DG, VAT, KPiR.

    Do tej pory swiadczylem dla redakcji pewnego czasopisma
    uslugi, ze tak powiem "niematerialne" - np. napisalem jakis tekst,
    czy zaktualizowalem im strone WWW. Dla uproszczenia, na faturach VAT,
    ktore im wystawialem, jak na razie zawsze widnialo:
    "Usluga informatyczna - aktualizacja kodu strony WWW".

    Teraz jednak, redakcja ta chce tez ode mnie kupowac zdjecia (rozwijam sie, a
    co! :-)))

    No i nie wiem jednej rzeczy na temat faktury za uslugi foto, ktore mam
    wystawiac....
    Czy moge tam po prostu napisac np. "Usluga foto - wykonanie fotoreprtazu",
    czy tez musze (a tego bym bardzo chcial uniknac) rozbijac to na materialy
    (filmy),
    wywolanie, papier na odbitki........ Oczywiscie sam tego nie wywoluje, tylko
    w zakladzie. Ale wlasnie na fakturze z zakladu jest takie rozbicie.
    I nie wiem czy ja musze jakos pozycje z faktury, ktorą mi wystawia zaklad
    "przeniesc" i uwzglednic na fakturze, ktora ja wystawie.....

    Oczywiscie redakcji bede im przesylal tylko skany mailem,
    nic materialnego im nie dostarcze, no ale nikt o tym wiedziec nie musi,
    a odbitki chce zrobic dla wlasnego archiwum....

    Reasumujac pytanie:
    czy wystawiajac redakcji fakture z usluga "Wykonanie fotoreprtazu (22%
    VAT)",
    mam prawo wpisac w KUP faktury z zakladu fotograficznego, na ktorych
    sa takie rzeczy jak: film, wywolanie, skanowanie, odbitki, archiwizacja na
    CD.
    Czy US nie przyczepi sie, ze po co mi odbitki, skoro dostaje skany na CD?
    Czy argumnet: bo klient lubi jak mu wczesniej pokaze odbitki - wystarczy?

    Oczywiscie cenowo moge tak manipulowac, ze faktura ktora wystawiam
    za usluge fotoreporterska opiewa na znacznie wiecej PLN niz koszty
    widoczna na fakturach z zakladu foto.

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2003-07-25 07:44:41
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > mam prawo wpisac w KUP faktury z zakladu fotograficznego, na ktorych
    > sa takie rzeczy jak: film, wywolanie, skanowanie, odbitki,

    Masz prawo wpisać to w koszty. Co najwyżej nie jestem pewny czy jest to
    usługa, czy raczej sprzedaż praw autorskich. Ale o tym może wypowiedzą
    się mądrzejsi.

    > Czy US nie przyczepi sie, ze po co mi odbitki, skoro dostaje skany na
    > CD? Czy argumnet: bo klient lubi jak mu wczesniej pokaze odbitki -
    > wystarczy?

    A skąd US będzie wiedział, że przekazujesz tylko na CD? Sam ich o tym
    poinformujesz? Z faktury to nie wynika.

    > Oczywiscie cenowo moge tak manipulowac, ze faktura ktora wystawiam
    > za usluge fotoreporterska opiewa na znacznie wiecej PLN niz koszty
    > widoczna na fakturach z zakladu foto.

    Po co tu słowo "manipulować". Jest chyba oczywiste, że działalność
    gospodarczą prowadzi sie dla zysku, czyli kwota na fakturze po prostu
    jest wyższa niż koszty.

  • 3. Data: 2003-07-25 16:50:28
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Masz prawo wpisać to w koszty. Co najwyżej nie jestem pewny czy jest to
    > usługa, czy raczej sprzedaż praw autorskich. Ale o tym może wypowiedzą
    > się mądrzejsi.

    Tu nie widzę problemu. Podciagam to pod 'usługi agencji informacyjnyuch',
    w ktorych definicji (wg GUS) miesci sie dostarczanie wydawcom informacji
    w formie tekstów, nagrań lub zdjęc. VAT- juz od jakiegos czasu na szczescie
    22%,
    wiec nie widze komplikacji :-)

    Latet

  • 4. Data: 2003-07-26 20:18:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003, Latet wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Mam 1-os DG, VAT, KPiR.
    [...wiemy :) jak księgowa ? ;)...]

> [...]
    >+ czy tez musze (a tego bym bardzo chcial uniknac) rozbijac to na materialy

    Latet, a czy na fakturze pt. "papier na odbitki" masz przypadkiem
    takie coś:
    1. Papier gładki prasowany, 1/400 arkusza
    2. [tu_nazwa_związku_chemicznego_nie_chce_mi_się_szukać
    -przykładów :)]
    3. [tu j.w. tylko inna nazwa :)]
    3..12 [...takoż powtórzyć....]
    13 1/800 roboczogodziny mieszacza ;)
    14 1/2800 roboczogodziny nadzoru technologicznego
    758. 1 roboczogodzina faceta od pisania faktur :)

    A później rozdrobnienie, aż dojdziemy do nawozu (na drzewa),
    pił (do ich ścięcia) i innych takich :)

    Czy przekonująco wytłumaczyłem sugestię ?? :)

    >+ Oczywiscie sam tego nie wywoluje, tylko
    >+ w zakladzie. Ale wlasnie na fakturze z zakladu jest takie rozbicie.

    Może ma np. różne stawki VAT "na pozycjach" i mu się opłaca aby cena
    "dla ludzia z ulicy" była niższa ?
    [...]
    >+ Oczywiscie redakcji bede im przesylal tylko skany mailem,
    >+ nic materialnego im nie dostarcze, no ale nikt o tym wiedziec nie musi,
    >+ a odbitki chce zrobic dla wlasnego archiwum....

    Marudzisz. A zachowanie materiału dowodowego to pies ? ;)
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-27 20:22:00
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Czy przekonująco wytłumaczyłem sugestię ?? :)

    Tak, dzieki, szukalem tylko uspokojenia i je znalazlem :-))

    latet