  • 1. Data: 2005-01-12 18:19:38
    Temat: Sprzedaż w dniu likwidacji DG
    Od: "Marian" <f...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam problem który wydaje mi się logiczny, ale okazuje
    się że niektórzy urzędnicy mają inne zdanie.

    Osoba A likwiduje prowadzoną dotychczas działalność
    z dniem 31.12.2004. Osoba B w tym samym dniu rozpoczęła
    działalność gospodarczą.

    Obydwie osoby są płatnikami VAT.

    Czy w dniu 31.12.2004 osoba A może dokonać sprzedaży
    na FV osobie B?
    Czy będzie to normalna sprzedaż? (czy osoba B będzie mogła
    dokonać odliczenia VAT z tego zakupu?)

    Moim zdaniem należy to traktować normalnie gdyż osoba A
    kończy działalność 31.12.2004 o godzinie 23.59 a osoba B
    rozpoczyna dokładnie 24 godziny wcześniej - czyli o godzinie 00.00,
    więc okres się pokrywa.

    Czy ktoś mógłby to potwierdzić?
    Czy wiecie może jakie przepisy to określają?

    Wg wielu osób (urzędnicy, kilku biegłych rewidentów)
    w dniu likwidacji (31.12.2004) nie można już prowadzić sprzedaży.

    Marian

  • 2. Data: 2005-01-12 18:30:03
    Temat: Re: Sprzedaż w dniu likwidacji DG
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marian" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Witam.> Mam problem który wydaje mi się logiczny, ale okazuje
    > się że niektórzy urzędnicy mają inne zdanie.
    >
    > Osoba A likwiduje prowadzoną dotychczas działalność
    > z dniem 31.12.2004.

    Co rozumiesz przez "likwiduje"?
    Bo jeśli zawiadomiłeś swoją gminę że od dnia 31.12.2004 nie prowadzisz
    swojej działalności tzn. że już w dniu 31 tej działalności nie prowadziłeś.

    > Wg wielu osób (urzędnicy, kilku biegłych rewidentów)
    > w dniu likwidacji (31.12.2004) nie można już prowadzić sprzedaży.

    Z reguły to nie jest dzień likwidacji tylko pierwszy dzień nieprowadzenia.

  • 3. Data: 2005-01-12 18:44:56
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]

    > swojej działalności tzn. że już w dniu 31 tej działalności nie prowadziłeś.

    Złożyłem wniosek o wykreślenie z dniem 31.12.04 z ewidencji działalności
    gospodarczej.

    I tu właśnie pojawiają się dwie - zupełnie sprzeczne interpretacje.
    Szukam jakichś przepisów na ten temat.

    marian

  • 4. Data: 2005-01-12 21:36:23
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Ostatnio doradca podatkowy przekonywał mnie, że wszelkie terminy upływają o
    północy, więc w tym wypadku do 00.00 jeszcze masz działalność.
    Niestety, podstawy Ci nie podam, bo nie dopytałam (w moim przypadku nie
    okazało się to istotne).
    Graszka

  • 5. Data: 2005-01-12 22:24:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Złożyłem wniosek o wykreślenie z dniem 31.12.04 z ewidencji działalności
    > gospodarczej.

    Przepisow Ci nie podam, ale niestety logika wskazuje, ze 31 juz nie
    prowadzisz dzialalnosci. Szkoda, ze sie nie wykresliles z dniem 1 stycznia
    2005. Moze sprobuj zmienic ten wniosek, jesli jeszcze jest to mozliwe ?

    marekz

  • 6. Data: 2005-01-13 00:15:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, Graszka wrote:

    >+ Ostatnio doradca podatkowy przekonywał mnie, że wszelkie terminy upływają o
    >+ północy, więc w tym wypadku do 00.00 jeszcze masz działalność.

    ...ale IMHO "wykreślenie z dniem" oznacza że 00.00 już DG *nie ma*.
    Dnia 30.XI. godz 23:59:59.(9) jest... ale w granicy niedomknięte !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-13 10:49:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Złożyłem wniosek o wykreślenie z dniem 31.12.04 z ewidencji działalności
    > gospodarczej.

    Zacytuj sformułowanie na wniosku pod którym się podpisałeś....