  • 1. Data: 2005-01-12 15:00:49
    Temat: kierowca na etacie
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Mam problem, ktory mnie przerasta. Nie jestem biegla w sprawach z zakresu
    prawa pracy, kadr, zusu.
    Sprawa wyglada nastepujaco: firma transportowa do tej pory nie zatrudniala
    kierowcow na etacie. Wspolpracowala z kierowcami, ktorzy mieli wlasna
    dzialalnosc gospodarcza w zakresie uslug kierowcy. Jednak ostatnio zostal
    zatrudniony kierowca na pelen etat- w pazdzierniku. Ze wzgledu na rodzaj
    pracy przyjeto dla tego pracownika rownowazny system pracy- 3 miesieczny.
    Mimo, ze kierowca ten jezdzi zgodnie z przepisami dot. czasu jazdy, to
    jezeli chodzi o czas pracy, wychodza godziny nadliczbowe. Zastanawiam sie
    nad wprowadzeniem zadaniowego czasu pracy, ale nie wiem czy mozna i czy jest
    to korzystne. Czy ktoras z osob obecnych na tej grupie ma pracownikow-
    kierowcow zatr. na podstawie umowy o prace i w jaki sposob ich rozlicza. Nie
    chcialabym miec balaganu w papierach, a czuje, ze sama nie poradze sobie.
    Czy ktos analizowal podobny problem? Prosze o jakiekolwiek wskazowki jak
    najkorzystniej dla pracownika i dla firmy rozliczac go? Jak to sie odbywa w
    duzych firmach transportowych? Bede wdzieczna za wszelkie sugestie i rady.
    Z gory dziekuje
    Kurka