  • 1. Data: 2006-06-25 18:48:59
    Temat: Sprzedaz wysylkowa - fiskus
    Od: "StrefaKobiet" <s...@g...com>

    Witam

    "Uprawiam" (od kwietnia 2006) mala sprzedaz poprzez Allegro i niestety
    dobijam do obrotu 20 000.
    Nie usmiecha mi sie inwestowanie w kase fiskalna wiec staram sie jakos to
    "obejsc".

    Wg "ROZPORZADZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 28 marca 2006 r.w sprawie kas
    rejestrujacych" (cytat ponizej) zic" na kase ale przegladajac dowody wplaty
    zaczynam sie zastanawiac

    1. Mam kilka przelewow wykonanych przez pana X na towar zamowiony i wyslany
    do pana Y. Dane pana Y nie figuruja w przelewie, jest tam czasami nr aukcji,
    czasami nick allegro a czasami tylko nazwa towaru
    2. Mam kilka potwierdzen przelewow (z pobran) gdzie poczta w tytule przelewu
    wpisala np tylko nazwe miasta
    3. No i mam niestety kilka (3-4) transakcji ktore nie przeszly przez poczte
    (odbior osobisty)

    Czy w takim wypadku moge skorzystac ze zwolnienia z ewidencjonowania
    sptrzedazy kasa?

    Czy US w razie (tfu tfu) kontroli moze "dreczyc" mnie lista transakcji z
    allegro? Kilka z nich nie doszlo do skutku mimo licytacji (brak wplat i
    inne) wiec nie ma na nie dowodow (faktur).

    <cytat>

    ROZPORZADZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 28 marca 2006 r.w sprawie kas
    rejestrujacych

    "W zakresie sprzedazy wysylkowej towarów korzystanie ze zwolnienia mozliwe
    jest tylko
    przez podatników, którzy niezaleznie od innych wymogów dotyczacych
    zwolnienia z ewidencjonowania prowadza szczególowa ewidencje dowodów
    zaplaty,
    na podstawie której mozna ustalic równiez dane (w tym adres) osoby fizycznej
    nieprowadzacej dzialalnosci gospodarczej
    lub rolnika ryczaltowego, na rzecz których dokonano wysylki towarów."

    KPiR + VAT

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2006-06-26 07:47:56
    Temat: Re: Sprzedaz wysylkowa - fiskus
    Od: Muriel <m...@m...inv>

    StrefaKobiet wrote:

> [...]
    > fizycznej nieprowadzacej dzialalnosci gospodarczej
    > lub rolnika ryczaltowego, na rzecz których dokonano wysylki towarów."

    A nie jest aby tak, ze musisz miec (przy wysylkowej sprzedazy) kase, ale nie
    musisz niej "nabijac"? Spotkalem sie z taka opinia, nie wiem czy prawdziwa.