  • 1. Data: 2006-08-23 08:52:07
    Temat: Sprzęt fotograficzny i kasa fiskalna od 1.IX
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Sprzedaję od czasu do czasu sprzęt foto osobom fizycznym. Jest to niewielki
    fragment mojej działalności ( nie przekroczę 20000 ). W rozporządzeniu w
    sprawie kas rejestrujących znajduje się :
    b) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i
    wyposażenia fotograficznego, (ex PKWiU 33.40.3);

    Czy ktoś mi może wyjaśnić, czego dotyczy ten punkt ? PKWiU 33.40.3 to zarówno
    np. aparaty fotograficzne jak i części i akcesoria fotograficzne.
    Co zatem podlega obowiązkowi rejestracji w kasie fiskalnej a co nie ?

    Drugie pytanie :
    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łącznie z licencją
    na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm magnetycznych (w
    tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży.

    Rozumiem, że sprzedaż nie nagranych, nowych pamięci flash i np. kart CF do
    aparatów foto nie podlega temu obowiązkowi ? A jeżeli producent w pamięci
    flash już coś umieścił ( np. sterowniki, program szyfrujący itp. ), to taka
    pamięć podlega już obowiązkowi rejestracji na kasie?