  • 1. Data: 2006-08-22 14:36:33
    Temat: k.fiskalna od 01.09 w sieciach dostarczajacych internet radiowo?
    Od: "spitek" <s...@N...gazeta.pl>

    wyczytalem na podatki.pl cos takiego:
    "
    Już za kilka dni - 1.09.2006 r. wchodzą w życie bardzo istotne dla wielu
    podatników fragmenty Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006
    r. w sprawie kas rejestrujących - § 4 pkt 4-7, które zaczną obowiązywać 1
    września 2006 r.
    ..
    2) dostawy:
    a) sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem
    lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do
    aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten, (ex PKWiU 32),
    ..
    "

    .czyli wynika z tego ze male sieci ktore nie musialy miec kasy teraz jezeli
    beda chcialy od 01.09.2006 podlaczyc nowego klienta i dostarczyc mu karte
    radiowa (sprzet telekomunikacyjny) chcac nie chcac musz kupic kase?

    Czy wyjsciem jest wtedy kupowaniem kart na swoja firme i przekazywanie ich
    klientom a scislej wypozyczanie lub dzierzawa odplatnie nie przekazujac praw
    wlasnosci?

  • 2. Data: 2006-08-23 05:55:53
    Od: "Wojtek" <a...@a...lo>

    Użytkownik "spitek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klientom a scislej wypozyczanie lub dzierzawa odplatnie nie przekazujac

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kto-musi-zainstalowa
    c-kase-fiskalna-od-1-wrzesnia-2006-r-1468885.html

    Sam nie wiem co robić.

  • 3. Data: 2006-08-23 06:34:53
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Wojtek" <a...@a...lo> napisał w wiadomości
> [...]

    Bezedura.
    Zrezygnuj ze sprzedaży i przejdź na usługi. Usługa instalacji, montażu,
    wynajmu sprzętu. Ja sam tak zrobię, o ile nie dostanę zwolnienia z mojego
    urzędu. Moje zyski z handlu są podobne kosztom zakupu, utrzymania i obsługi
    kasy. Rezygnując z nich mam więcej czasu (a czas to pieniądz) i tyle samo
    gotówki.
    Ewentualnie będę sprzedawał tylko firmom, ale to też chyba już wymaga kasy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-08-23 07:17:37
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    wiadomości news:ecgsut$l2u$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ewentualnie będę sprzedawał tylko firmom, ale to też chyba już wymaga
    > kasy.

    Nie,nie:)))kasy dotycza tylko sprzedazy na rzecz osob fizycznych nie
    prowadzących DG,ale nie ukrywam,że spotkałam się z rejestracja wszystkiego
    na kasie i kopia paragonu jest podpinana pod f-rę sprzedazy dla firmy,albo
    też widziałam,że jak się wystawia f-rę to nie rejestruje się na kasie,sama
    nie wiem,która z wersji jest poprawna,niech sie wypowiedzą mądrzejsi:)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-08-23 08:14:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w
    wiadomości news:liTGg.640363$C62.536334@fe12.news.easynews.com.
    ..

> [...]
    >
    > Nie,nie:)))kasy dotycza tylko sprzedazy na rzecz osob fizycznych nie
    > prowadzących DG,ale nie ukrywam,że spotkałam się z rejestracja wszystkiego

    Tak, ale nie wiem czy sprzedaż CD ROM czy elektroniki telekom ma być na
    kasie "defaultowo" nawet dla firm, podobnie jak to jest np z paliwami.

  • 6. Data: 2006-08-23 08:32:21
    Od: "spit" <s...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

    > Bezedura.
    > Zrezygnuj ze sprzedaży i przejdź na usługi. Usługa instalacji, montażu,
    > wynajmu sprzętu. Ja sam tak zrobię, o ile nie dostanę zwolnienia z mojego
    > urzędu...

    No i co wtedy jak klient przyjdzie z checia instalacji mam go odeslac do
    mediamarkt po karte radiowa ,a antene i kabel mu sprzedam ,bo zwolnione?
    (troche to chore)
    Ciekawi mnie jeszcze jak podchodza do nagranych pakietami nosnikow cd/dvd
    itd ktore dostaje np. kupujac sprzet ktory wymaga sterownikow ,bo w tym
    momencie to juz nikt przed kasa sie nie uchroni?

  • 7. Data: 2006-08-23 09:09:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "spit" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No i co wtedy jak klient przyjdzie z checia instalacji mam go odeslac do
    > mediamarkt po karte radiowa ,a antene i kabel mu sprzedam ,bo zwolnione?
    > (troche to chore)

    Po prostu nie sprzedajesz mu nic, oprócz internetu i opłaty instalacyjnej.
    Po co mu karta?

  • 8. Data: 2006-08-23 14:15:23
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>

    Jan Werbiński spod adresu <j...@j...com>
    wysłał(a):

    Z anteną i kablem trzeba uważać bo jak mają elementy srebrzone albo złocone
    to też trzeba kasę ;-)
    "...wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali.."
    Już ktoś pisał: "usługa instalacji" a w tym wypożyczenie sprzętu który
    formalnie zostaje Twoją własnością.

  • 9. Data: 2006-08-23 15:58:45
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    dzięki wszystkim za info :)
    pzdr
    Kasia L.

  • 10. Data: 2006-08-23 17:41:31
    Od: "spit" <s...@g...pl>

    Gab <g...@p...onet.pl.invalid> napisał(a):
> [...]
    > "...wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali.."
    > Już ktoś pisał: "usługa instalacji" a w tym wypożyczenie sprzętu który

    No dobra ale co jesli po kilku latach bede musial zamknac firme i cos z tymi
    kartami bedzie trzeba zrobic chyba ,bo nie sadze ze bede mogl je podarowac
    komus,a jakbym nawet chcial sprzedac za symboliczna zlotowke to kase musze
    kupic :P