  • 1. Data: 2004-11-09 21:22:37
    Temat: samochód ciężarowy na raty jako środek trwały
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    planuje kupić ale chciałbym wiedzieć jakie będą z tego korzyści w postaci
    kosztów dla mojej firmy i jak to wszystko po kolei zrobić aby było zgodnie z
    przepisami. (amortyzacja zwrot vat-u pożniej odliczanie vat-u od paliwa itd)
    KPIR +VAT - moja firma
    pzdr jas

  • 2. Data: 2004-11-10 07:50:32
    Temat: Re: samochód ciężarowy na raty jako środek trwały
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > planuje kupić ale chciałbym wiedzieć jakie będą z tego korzyści w postaci

    Jakie raty: leasing czy kredyt.
    Leasing jaki: finsnasowy czy operacyjny?
    Spelnia lisaka i ma homologacje czy nie?
    Nowe czy uzywane?
    Ciezarowy ciezarowy czy ciezarowy spelniajacy lisaka (dawne: z kratka)?

> [...]
    > przepisami. (amortyzacja zwrot vat-u pożniej odliczanie vat-u od paliwa

    Jak wiec widzisz calkiem duzo zmiennych, ale w skrocie:

    - od spelniajacego wzor lisaka i majacego homologacje odliczasz pelny VAT od
    samochodu i od paliwa i calosc amortyzacji KUP
    - od ciezarowego nie spelniajacego wzoru 50% VAT ale nie wiecej niz 5kPLN i
    paliwo z VAT, jezeli takie auto warte ponad 20kEUR to wartosc amortyzacji
    powyzej tej kwoty nie jest KUP (podobnie wartosc ubezpieczenia rozliczasz z
    proporcji)
    - o leasingu poczytaj w archiwum - byla niedawno ognista dyskusja na ten
    temat i padly jasne odpowiedzi co i dlaczego (wchodzi tu tez kwestia aut
    osobowych o wartosci powyzej 20kEUR)...
    - uzywane auto mozesz amortyzowac szybciej, z nowymi niewiele wymyslisz...

    Chetnych prosze o dopisanie swoich uwag.

    Pozdrawiam
    LG