  • 1. Data: 2003-02-11 20:10:41
    Temat: Koszty samochodu prywatnego - KPiR i VAT
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

    Uzywam w DG samochod osobowy nie wpisany do ST. W styczniu mialem powazna
    naprawe i wpisy do ewidencji przejazdow nie pokryly kwoty na fakturze. Wiem,
    ze do KPiR wpisuje czesc kwoty z faktury, na ktora mam pokrycie w EPP. A jak
    jest z VAT-em? Czy moge wpisac do ewidencji zakupow VAT z calej faktury, czy
    tylko z czesci wpisanej do KPiR. Czym udokumentowac wpis do KPiR pozostalej
    kwoty z tej faktury w przyszlym miesiacu?
    Andy

  • 2. Data: 2003-02-11 20:23:24
    Temat: Re: Koszty samochodu prywatnego - KPiR i VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A jak
    > jest z VAT-em? Czy moge wpisac do ewidencji zakupow VAT z calej
    faktury, czy
    > tylko z czesci wpisanej do KPiR.

    Cały możesz odliczyć.
    Art 25.2 pkt3)

    Czym udokumentowac wpis do KPiR pozostalej
    > kwoty z tej faktury w przyszlym miesiacu?

    Jak to czym?
    Ewidencją przebiegu.

  • 3. Data: 2003-02-11 20:33:24
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

    > Cały możesz odliczyć.
    > Art 25.2 pkt3)

    Dzieki!

    > Czym udokumentowac wpis do KPiR pozostalej
    >
    > Jak to czym?
    > Ewidencją przebiegu.

    Chodzilo mi o to, czy nastepnym miesiacu wpisuje do KPiR ta fakture "po raz
    drugi" (na pozostala kwote), czy wystawiam jakis dowod wewnetrzny.
    Andy

  • 4. Data: 2003-02-11 20:57:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 11-02-2003 21:33, Użytkownik Andy napisał:

    > Dzieki!

    > Chodzilo mi o to, czy nastepnym miesiacu wpisuje do KPiR ta fakture "po raz
    > drugi" (na pozostala kwote), czy wystawiam jakis dowod wewnetrzny.

    Zacznij od tego że to KPiR nie wpisujesz poszczególnych faktur, tylko
    kwote przeniesioną z EPP.
    W KPiR "nie widac" z której faktury pochodzi która złotówka i czy nie
    starczyło limitu na ta czy na tamtą fakturę.
    Poczytaj uwaznie objasnienia na tej książeczce co się EPP nazywa -
    zakładam że uzywasz papierowej, bo przeciętny program do KPiR rozwiazuje
    takie problemy.

    Generalnie wystawia sie na to jakis wewnetrzny dowód - np. "dowód
    wewnetrzny" :-) Ale tu zdania sa podzielone, niektórzy w ogóle żadnego
    kwitka nie wypisują.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-11 20:59:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Chodzilo mi o to, czy nastepnym miesiacu wpisuje do KPiR ta fakture
    "po raz
    > drugi" (na pozostala kwote), czy wystawiam jakis dowod wewnetrzny.
    > Andy

    Nie myślałem nigdy nad tym.
    Wpisywałem jedną kwotę z ewidencji
    na koniec miesiąca.
    Pewnie można wpisać resztę,
    ale głowy (a nawet palca) za to nie dam.
    Jakiś się paragaf znajdzie, że nierzetelnie,
    albo co innego. Może ktoś inny podpowie.
    Ja kilometrówkę prowadzę obecnie tylko
    "dla sportu", więc nie wnikam w szczegóły.

    A co robisz jak ci nie starcza kilometrów na
    więcej niż jedną fakturę?
    Wiszą sobie i czekają?

  • 6. Data: 2003-02-11 21:04:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zacznij od tego że to KPiR nie wpisujesz poszczególnych faktur,
    tylko
    > kwote przeniesioną z EPP.

    Nie mogłaś poczekać 3 minuty?
    Byłoby po kolei :-)

  • 7. Data: 2003-02-11 21:04:35
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Andy" <a...@a...net.pl> napisal w

> [...]
    > zakupow VAT z calej faktury, czy tylko z czesci wpisanej do KPiR. Czym
    > udokumentowac wpis do KPiR pozostalej kwoty z tej faktury w przyszlym

    Przede wszystkim VAT'u zawartego w fakturach związanych z prywatnym
    samochodem nie wpisanym do ST nie odlicza się, czyli nie wpisuje się do
    ewidencji zakupów VAT ani całej faktury, ani jej cześci. To dotyczy
    faktur za naprawy, za paliwo, za parkowanie i co tam jeszcze.

    Prowadzi się za to osobną ewidencję kosztów związanych z pojazdem
    wpisując tam kwoty _brutto_ i sumuje _narastająco_. Równolegle do tego
    prowadzi sie ewidencję przebiegu pojazdu, z której wynikaja kwoty, jakie
    można odliczyć. To też się robi _narastająco_. A do KPiR przenosi się
    miesięczny "przyrost" odczytany z tej ewidecji, w której jest mniej
    (_narastająco).

    Teraz będzie przykład:
    jazdy j.nar. koszty k.nar. do KPiR
    styczeń 400 300 600 600 300 (ograniczają jazdy)
    luty 300 700 200 800 400 (ograniczają jazdy)
    marzec 400 1100 200 1000 300 (ograniczają koszty)

    Czyli "za duże" koszty styczniowe zostaną "skonsumowane" w nastepnych
    miesiącach (jeżeli jazd wystarczy) i odwrotnie.

    Uff. Napracowalam się.
    Marta

  • 8. Data: 2003-02-11 21:11:58
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "cef" <c...@i...pl> napisal w

    > A co robisz jak ci nie starcza kilometrów na
    > więcej niż jedną fakturę?
    > Wiszą sobie i czekają?

    Aha.
    Marta

  • 9. Data: 2003-02-11 21:14:22
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > ewidencji zakupów VAT ani całej faktury, ani jej cześci. To dotyczy
    > faktur za naprawy, za paliwo, za parkowanie i co tam jeszcze.

    Paliwo idzie brutto w koszty, ale czy naprawy rowniez?
    Andy

  • 10. Data: 2003-02-11 21:20:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 11-02-2003 22:04, Użytkownik MartaW napisał:

> [...]
    > ewidencji zakupów VAT ani całej faktury, ani jej cześci. To dotyczy
    > faktur za naprawy, za paliwo, za parkowanie i co tam jeszcze.

    Za naprawy? Parkowanie? Nie mozna odliczyc VAT?????
    Może jeszcze za wycieraczki i płyn do spryskiwaczy też nie?

    Po tylu postach, rzucaniu artykułami wydziabanymi w pocie czoła,
    po godzinach spędzonych na uświadamianiu, po setkach linii wyjasniania
    krok po kroku Ty robisz krecia robotę.
    Znowu jakiś biedak zacznie wrzucac w koszty VAT ustawowo wyłaczony z
    KUP, narobi sobie kłopotów i na dodatek sporo straci.
    Wstydziłbys się. Kołodko Cie nasłał????

    Poczytaj ustawe o VAT. POWOLI.
    Potem pogadamy...

    Maddy

    ps. dlaczego podświadomie oczekuje uroczo logicznego pytania "a gdzie
    pisze że mozna?" ;-) Make my day!

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl