  • 1. Data: 2005-12-08 17:28:36
    Temat: Strefa interesów życiowych w UK i podatek w PL
    Od: dutch disCo <"dutch disCo">

    Witam,

    naczytałem się o tym, iż istnieje możliwość uniknięcia płacenia podatku
    w Polsce od dochodów osiągniętych w UK wówczas, gdy przed polskim US
    wykaże się, iż strefa interesów życiowych płatnika została przelokowana
    za granicę (UK).

    Oto moja sytuacja:
    - nie posiadam żony ani dzieci,
    - nie posiadam nieruchomości w Polsce,
    - nie posiadam samochodu w Polsce,
    - nie osiągam żadnych dochodów w Polsce
    i wyprowadzam się do UK w celu podjęcia legalnej pracy.

    Czy komukolwiek z Was udało się uniknąć dopłaty podatku właśnie z powodu
    udowodnienia przeniesienia strefy interesów życiowych poza Polskę? Czy
    ktos z Was ma już doświadczenia w tym względzie?

    Będę wdzięczny za wszelkie informacje "z życia wzięte".

    Pozdrawiam
    dd

  • 2. Data: 2005-12-08 17:53:21
    Temat: Re: Strefa interesów życiowych w UK i podatek w PL
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    dutch disCo wrote:
> [...]
    > ktos z Was ma już doświadczenia w tym względzie?
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie informacje "z życia wzięte".

    No to wyjechales z Polski i w kwietniu zlożysz swój ostatni PIT w Polsce.
    I tyle cię będą w Polsce widzieli.
    Koniec filozofi.
    Nie ma zadnego przepisu nakazujacego udowadnianie czegokolwiek przed US.
    Po prostu w nastepnym roku zadnego pitu nie skladasz.

  • 3. Data: 2005-12-09 16:10:59
    Od: dutch disCo <"dutch disCo">

    witek napisał(a):
    > Nie ma zadnego przepisu nakazujacego udowadnianie czegokolwiek przed US.
    > Po prostu w nastepnym roku zadnego pitu nie skladasz.

    Inland Revenue wysyla co dwa lata do naszego US informacje o moich
    zarobkach w UK. Czytalem, ze jesli US sie uprze i zechce zedrzec z
    Ciebie roznice w podatku to moze to zrobic. Czytalem tez, ze nie moze
    tego zrobic, jesli udowodnisz, ze nie jestes w zaden sposob zwiazany z
    tym cudownym krajem jakim jest Polska (nie masz tutaj domu, zony,
    dzieci, nie osiagasz dochodu, etc.)

  • 4. Data: 2005-12-09 16:16:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    dutch disCo wrote:

> [...]
    > tego zrobic, jesli udowodnisz, ze nie jestes w zaden sposob zwiazany z
    > tym cudownym krajem jakim jest Polska (nie masz tutaj domu, zony,

    Nie mieszakasz w Polsce == nie rozliczasz się w Polsce. Z wyjątkiem
    dochodów uzyskanych w Polsce, które w takim przypadku powinieneś
    doliczyć do swojego rozliczenia rocznego tam gdzie mieszkasz.

    Koniec kropka.

  • 5. Data: 2005-12-12 20:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Dec 2005, witek wrote:

    > Nie mieszakasz w Polsce == nie rozliczasz się w Polsce. Z wyjątkiem dochodów
    > uzyskanych w Polsce, które w takim przypadku powinieneś doliczyć do swojego
    > rozliczenia rocznego tam gdzie mieszkasz.

    ...i zaliczek zapłaconych w takim przypadku w Polsce - najczęsciej
    zedrze je płatnik podatku, ale chyba nie zawsze :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-12-16 10:07:33
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    > Nie mieszakasz w Polsce == nie rozliczasz się w Polsce. Z wyjątkiem
    > dochodów uzyskanych w Polsce, które w takim przypadku powinieneś
    > doliczyć do swojego rozliczenia rocznego tam gdzie mieszkasz.

    Nie jest to niestety prawda.
    Sprawa byla jakis czas temu bardzo popularna wsrod Polonii.
    Nie wiem jak to wyglada w praktyce, ale czytalam komentarz brytyjskiego
    urzednika, ze po polskim rzadzie spodziewali sie takiego posuniecia, wobec
    tego
    nie maja innego wyjscia jak tylko wysylac informacje dotyczace dochodow
    Polakow do Polski.

    Magda