  • 1. Data: 2005-03-03 12:57:09
    Temat: Student - wlasna dzialalnosc gosp. Jakie oplaty ?
    Od: "MaxB" <b...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad zalozeniem jednoosobowej dzialalnosci gosp. zwiazana z
    uslugami informatycznymi. Mieszkam na wsi i dowiedzialem sie ze bede placil
    podatek od zajmowanego gruntu raz na rok ok 200 zl. Jest to do przezycia :)

    Moje pytanie takie.... jakie inne skladki musze placic ? pracuje rowniez na
    1/1 etatu w "budzetowce" i tam place wszystkie skladki.
    Ponoc bede mial tylko ulge na ZUS ze nie bede placil ok 700 zl tylko 150 zl
    miesiecznie ?
    Gdzie ewentualnie mam sie udac po dokladne informacje do Urzedu Gminy czy
    moze jakis Urzad Pracy ?

    Z gory dzieki za pomoc

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2005-03-03 14:11:05
    Temat: Re: Student - wlasna dzialalnosc gosp. Jakie oplaty ?
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    MaxB napisał(a):
> [...]
    > miesiecznie ?
    > Gdzie ewentualnie mam sie udac po dokladne informacje do Urzedu Gminy czy

    Skoro masz dostep do internetu to wiekszosc dowiesz sie z sieci.
    Wystarczy w Google "wpisac zakładanie własnej firmy" albo cos podobnego.
    Co do ZUS bedziesz placil tylko zdrowotne w wysokosci obecnie 154,88 a
    od marca juz 162,43
    podstawa:
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm

    Po pierwsze rejestracja UM oplata 100zl - w wiekszychmiastach mozna tam
    od razu zostawic zgloszenie do GUS i US.
    Jezeli bedziesz VAT-owcem dodatkowo za potwierdzenie rejestracji VAT - 152zl
    Pozniej zgloszenie ZUS.
    Do tego jeszcze konto bankowe, pieczatka itd... oczywiscie nie wszystko
    jest wymagane

    pzdr

    --
    _ ) _ \