  • 11. Data: 2004-07-08 09:53:35
    Temat: Re: Swiadczenie urlopowe za rok 2004
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
    >+ W _zasadzie_ masz rację, ale idąc takim tokiem rozumowania osoba pracująca
    >+ w firmie *A* na cały etat oraz w firmie *B* także na cały etat, otrzyma
    >+ podwójne świadczenie.

    No, jak się podwójnie narobi to powinna podwójnie wypocząć :)
    Właśnie tak odbieram intencję ustawodawcy: świadczenie nie ma
    charakteru "wyrównawczego", tylko "za zapracowany (!) urlop".

    >+ Chodziło mi o wariant kiedy 1/2 etatowiec pracuje każdego dnia po 4 godziny
    >+ - w tym przypadku - IMHO - winno mu się wypłacić pełne świadczenie a nie
    >+ proporcjonalne do wymiaru zatrudnienia. Urlopu wszak zarówno /pełnemu/
    >+ pracownikowi jak i 1/2 etatowi schodzi tyle samo - 14 dni kalendarzowych.

    Ale półetatowiec tylko połowę czasu urlopu wypoczywa "na regenerację
    sił", pozostałą część dnia "byczy się w celach osobistych" :) - tak
    samo jak pracuje (tylko pół dniówki).
    Znaczy - sugeruję iż owo świadczenie wygląda na ukierunkowane w stronę
    "należności wg pracy" a nie świadczenia o charakterze społecznym (czyli
    "biednemu więcej") o którym ktoś wspominał (jako o *innym* świadczeniu).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-07-14 12:02:21
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Uwaga, nie ma obowiązku wypłąty świadczenia urlopowego. To tylko dobra wola
    pracodawcy, który nie zatrudnia 20 osób i nie ma zfśs.

    pozdrawiam
    monika

  • 13. Data: 2004-07-14 12:04:40
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    To może być świadczenie urlopowe - bo gdzie jest napisane, że masz dotać
    tyle ile ci sie max należy? Możesz dostać mniej, ale więcej niż podana kwota
    nie. a możesz też nie dostać nic i też będzie oki, jeśli pracodawca nie ma
    obowiązku zakładania zfśs

    pozdr.
    monika

  • 14. Data: 2004-07-14 12:30:23
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 lip o godzinie 14:02, na pl.soc.prawo.podatki, Kalina napisał(a):

    > Uwaga, nie ma obowiązku wypłąty świadczenia urlopowego. To tylko dobra wola
    > pracodawcy, który nie zatrudnia 20 osób i nie ma zfśs.

    Tak, jeżeli do ostatniego dnia poprzedniego roku poinformuje załogę iż nie
    będzie to świadczenie płacone w sposób przyjęty w danym zakładzie - np.
    tablica ogłoszeń itp itd.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423