  • 11. Data: 2005-09-01 09:53:18
    Temat: Re: Szalone pytanie -
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Sep 2005, Jano wrote:

    > Użytkownik "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał
    >
    > pod warunkiem że wynajmuje mieszkanie osobie prywatnej bo jak firmie to
    > podpada pod VAT ;)

    ...ale nadal nie musi prowadzić DG :)
    No rzeczywiście, tego zakrętu żaba na lodzie nie wyrobi :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-09-01 11:05:21
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > ...ale nadal nie musi prowadzić DG :)
    > No rzeczywiście, tego zakrętu żaba na lodzie nie wyrobi :]

    =))))))))

    to tak jak z vatem od umów zlecenia =)

    pzodr

  • 13. Data: 2005-09-02 05:50:57
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > ...ale nadal nie musi prowadzić DG :)

    No nie musi - ale jest VAT-owcem.
    Chciaż znam przypadki zwolnienie z VAT-owania momo wynajmu pomieszczeń na
    DG (ale proporcjonalnie bardzo mało w stosunku do wynajmowanych mieszkań).
    Ale to pewnie była indywidualna decyzja US-u.

  • 14. Data: 2005-09-02 05:53:05
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał w
    wiadomości news:0b58030b8b4a7ef0c836b4298bf7df5f@news.home.net.
    pl...

    > ewidencję przychodów to w kontekście ryczałciku od najmu, ale jak na
    > zasadach ogólnych to przydałaby się jakaś ewidencja na wzór KPIR, żeby
    > obliczyć dochód.

    Tak. Można z powodzeniem używać druków KPiR wykorzystując tylko niektóre
    kolumny.

    > a na mój gust znajoma ma dobrze (płaci najem, składa pit-5, wg skali się
    > rozlicza, prowadzi ewidencję przychodów i kosztów; i powiedziała, że bez
    > rejestracji można tak robić, a urząd skarbowy nic nie robi, bo w
    przypadku
    > najmu jest OKI; i to jest klasyczny przykład na to, jak żaba może
    wyrżnąć
    > się na lodzie ;)

    Zgadzam się. A jak dochody nie obligują do skłądania PIT-5 (na prowincji
    tak bywa) to trzeba tylko złożyć rozliczenie roczne - nawet z zerowym
    dochodem.
    Natomiast wynajmowanie mieszkania firmie to już inna para kaloszy.