  • 1. Data: 2005-08-31 18:09:55
    Temat: Data dostawy towaru
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jak mam fakturę z 31.08, a towar dostanę 2.09, to powinienem ją zaksiegować
    we wrześniu? Czy mogę jednak w sierpniu twierdząc, że otrzymałem towar już
    31.08? Firma jest z innego miasta. Ich przedstawiciel był u mnie na
    prezentacji 30.08 - teoretycznie mógł przyjechać 31.08 albo wysłać towar
    jako przesyłkę konduktorską.

    Czy to ja mam udowadniać US, że dostałem towar i fakturę w sierpniu, czy
    to oni muszą mi udowodnić, że było inaczej?

    P.

  • 2. Data: 2005-08-31 22:18:02
    Temat: Re: Data dostawy towaru
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 31 sierpnia 2005 20:09, gdy Paszczak napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > był u mnie na prezentacji 30.08 - teoretycznie mógł przyjechać 31.08 albo
    > wysłać towar jako przesyłkę konduktorską.

    Dostawa to nikogo nie obchodzi... Na fakturze masz datę sprzedaży i datę
    wystawienia. Księgujesz z datą OTRZYMANIA faktury. Więc możesz z datą
    sprzedaży, skoro wtedy dostałeś fakturę. A że towar przyszedł za jakiś
    czas, to Twoja sprawa. Defakto możesz sobie go trzymać nawet na magazynie
    sprzedawcy, jak Cię lubi :) (no chyba że ktoś faktycznie prowadzi
    gospodarkę magazynową, to może wtedy jest inaczej).

    Mogę się oczywiście mylić, więc jakby co, niech ktoś mnie sprostuje.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-09-01 08:40:00
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sprzedawcy, jak Cię lubi :) (no chyba że ktoś faktycznie prowadzi
    > gospodarkę magazynową, to może wtedy jest inaczej).

    A, faktycznie, to chodziło o datę otrzymania faktury (przypomiała mi się
    sprawa firmy, która - przed wejściem obecnej ustawy o VAT - dostała fakturę
    faksem 31.12 i zaliczyła ją do starego roku, a potem miała problemy).

    Ciekawe czy przy obecnej ustawie faktura wysłana faksem mogłaby być uznana
    za oryginał.

    No ale póki co to 'towar wraz z fakturą został wysłany przesyłką
    konduktorską 31.08 i odebrany tego samego dnia' :)

    P.

  • 4. Data: 2005-09-01 13:52:31
    Od: "losten " <a...@g...pl>

    Paszczak <s...@h...pl> napisał(a):

> [...]

    a nie jest tak ze data sprzedazy u sprzedającego to data dostarczenia towaru
    do klienta? przeciez no podstawie potwierdzonej DD'ki od odbiorcy ustala sie
    date sprzedazy (a gdzie potwierdza tonie ważne, ważne ze otrzymal).
    zatem sprzedaz na fakturze wrzesien no ta zakup tez we wrześniu
    no chyba ze sie myle

    losten

  • 5. Data: 2005-09-01 15:14:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    losten <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > date sprzedazy (a gdzie potwierdza tonie ważne, ważne ze otrzymal).
    > zatem sprzedaz na fakturze wrzesien no ta zakup tez we wrześniu

    Jeju, ale niewyraźnie napisałeś/łaś :(

    Jeśli faktura jest wystawiona 31.08, towar wysłany 31.08 kurierem i dociera
    na miejsce do innego miasta 1.09, to jak mieliby wpisać na fakturze datę
    sprzedaży inną niż 31.08? Niemniej jednak nabywca otrzymuje towar i fakturę
    1.09.

    P.

  • 6. Data: 2005-09-01 17:35:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 1 września 2005 15:52, gdy losten napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > a nie jest tak ze data sprzedazy u sprzedającego to data dostarczenia
    > towaru do klienta?

    Dlaczego? Mogę Ci sprzedać 200 rzeźbionych ręcznie przeze mnie figurek,
    które będę Ci dostarczał partiami po 20 przez 5 miesięcy.

  • 7. Data: 2005-09-02 12:40:05
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

> [...]
    >

    > Dlaczego? Mogę Ci sprzedać 200 rzeźbionych ręcznie przeze mnie figurek,
    > które będę Ci dostarczał partiami po 20 przez 5 miesięcy.

    i jeszcze 100 później :);D

    --
    Krzysiek M.

  • 8. Data: 2005-09-09 20:14:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 2 września 2005 14:40, gdy Krzysiek M. napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i jeszcze 100 później :);D

    No nie wiem czy darowizna przez fiskusa będzie dobrze widziana.