  • 1. Data: 2005-08-31 18:01:42
    Temat: Szalone pytanie -
    Od: "Itm" <l...@v...pl>

    Witam,

    Moja znajoma prowadzi firme. Ja chce sprzedawac cos przez Internet, miedzy
    innymi reklame - dlatego zwrocilem sie do niej o pomoc w zalozeniu firmy.
    Ona tymczasem mowi, nie zakladaj ! po prostu oswidczysz ze firma X, Y
    zaplacila ci tyle a tyle, zaplacisz podatek normlanie, bo jej znajoma
    wynajmuje mieszkanie i tak robi i wszystko jest ok.

    Ktoś to skomentuje bo mi ręce opadly i nie wiem co odpowiedziec?

    pozdr.
    I.

  • 2. Data: 2005-08-31 19:22:40
    Temat: Re: Szalone pytanie -
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Itm" <l...@v...pl> napisał(a):
> [...]
    > wynajmuje mieszkanie i tak robi i wszystko jest ok.
    >
    > Ktoś to skomentuje bo mi ręce opadly i nie wiem co odpowiedziec?

    to właśnie jest przykład żaby wykładającej się na lodzie - mieszanie pit-5
    najmu z DG. O ironio kolezanka moze nawet robić dobrze, ale w takim
    tłumaczeniu wolnym i takiej radzie, przechodzi to wręcz w abstrakcję
    teoretyczną.

    pzodr

  • 3. Data: 2005-08-31 19:51:16
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Itm" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Moja znajoma prowadzi firme.

    > Ona tymczasem mowi, nie zakladaj ! po prostu oswidczysz ze firma X, Y
    > zaplacila ci tyle a tyle, zaplacisz podatek normlanie,

    A co ci znajoma odpowiedziała jak sie jej zapytalas, dlaczego ona tak nie
    robi?

    vertret

  • 4. Data: 2005-08-31 20:13:42
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > wynajmuje mieszkanie i tak robi i wszystko jest ok.
    >
    > Ktoś to skomentuje bo mi ręce opadly i nie wiem co odpowiedziec?

    W sumie to czy konieczne jest otwieranie działalności gdy chce sie
    przeprowadzic
    oficjalnie 1-3 transakcje na pół roku np o warotosci lacznej ne
    przekraczjacej
    10 tys złotych?

  • 5. Data: 2005-08-31 22:11:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 31 sierpnia 2005 22:13, gdy "tom" <adres_w_tresci>
    napisał(a) coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > przeprowadzic
    > oficjalnie 1-3 transakcje na pół roku np o warotosci lacznej ne

    No jak handel, to raczej nie ma wyjścia (można przepuścić przez znajomą
    firmę, ale to chyba jakby przestępstwo skarbowe, choć w sumie nikt nie
    ucierpi i podatki są tak samo). A jak usługi, to UoD czy U-Z.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2005-09-01 06:18:44
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisał w
    wiadomości news:ba94f51ec3b175f5fc1ee48f95a1fd52@news.home.net.
    pl...

    > to właśnie jest przykład żaby wykładającej się na lodzie - mieszanie
    pit-5
    > najmu z DG. O ironio kolezanka moze nawet robić dobrze,

    pod warunkiem że wynajmuje mieszkanie osobie prywatnej bo jak firmie to
    podpada pod VAT ;)

  • 7. Data: 2005-09-01 06:20:38
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    > zaplacila ci tyle a tyle, zaplacisz podatek normlanie, bo jej znajoma
    > wynajmuje mieszkanie i tak robi i wszystko jest ok.

    A czy znajoma miała już kontrolę z US?
    A czy prowadzi ewidencję przychodów (nie KPiR)?
    Zobaczymy jak ją skontrolują czy będzie dobrze - osobiście wątpię.

    A znajoma powie wtedy - sorry winetou ;)

  • 8. Data: 2005-09-01 06:52:09
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > firmę, ale to chyba jakby przestępstwo skarbowe, choć w sumie nikt nie
    > ucierpi i podatki są tak samo). A jak usługi, to UoD czy U-Z.

    a jak zleceniodawca jest człowiek z innego kraju Unii?

  • 9. Data: 2005-09-01 07:18:07
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > pit-5
    >
    > pod warunkiem że wynajmuje mieszkanie osobie prywatnej bo jak firmie to
    > podpada pod VAT ;)

    no wlaśnie nie wiem, czy w tym wypadku nie jest to zależne od kwoty
    osiąganych przychodów z najmu. Z tego co się orientuję, to w VAT się od
    razu nie wchodzi ;)))))

  • 10. Data: 2005-09-01 07:20:59
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > A czy znajoma miała już kontrolę z US?
    > A czy prowadzi ewidencję przychodów (nie KPiR)?
    > Zobaczymy jak ją skontrolują czy będzie dobrze - osobiście wątpię.

    ewidencję przychodów to w kontekście ryczałciku od najmu, ale jak na
    zasadach ogólnych to przydałaby się jakaś ewidencja na wzór KPIR, żeby
    obliczyć dochód.

    > A znajoma powie wtedy - sorry winetou ;)

    a na mój gust znajoma ma dobrze (płaci najem, składa pit-5, wg skali się
    rozlicza, prowadzi ewidencję przychodów i kosztów; i powiedziała, że bez
    rejestracji można tak robić, a urząd skarbowy nic nie robi, bo w przypadku
    najmu jest OKI; i to jest klasyczny przykład na to, jak żaba może wyrżnąć
    się na lodzie ;)