  • 1. Data: 2004-04-28 09:57:52
    Temat: Telefon, prąd, nieudokumentowane i inne głupotki
    Od: "Mar" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    1.
    Jakie warunki trzeba spełniać by wpisać jako
    koszt część faktury za prąd lub telefon w lokalu mieszkalnym na
    który jest zarejestrowane "przechowywanie ksiąg" DG (pracuję
    w terenie) ?

    2.Czy to prawda ze mozliwe jest wpisanie jakis drobnych
    kosztow nieudokumentowanych ?

    3.Jak sie maja sprawy przedstawione w p. 1 i 2 , ale w stosunku
    do VAT ?

    Pozdrawiam
    Mar

  • 2. Data: 2004-04-28 19:55:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2004, Mar wrote:
    [...]
    >+ 2.Czy to prawda ze mozliwe jest wpisanie jakis drobnych
    >+ kosztow nieudokumentowanych ?

    Możesz poczytać rozp. ds KPiR, szczególnie paragrafy 12 i 13 ? :)
    Jakbyś szukał na www.podatki.pl (zarejetrować się !) - to uwaga,
    w "spisie" jest *stara* treść (z 2002 chyba), nowa *też* jest
    ale trzeba poszukać :)
    Interesujące przepisy się nie zmieniły, ale... a nuż...

    >+ 3.Jak sie maja sprawy przedstawione w p. 1 i 2 , ale w stosunku
    >+ do VAT ?

    Nijak. Podstawą do odliczenia VAT jest faktura - nawet paragon
    z wypisaną kwotą VAT to za mało. UWAGA: bilet może być fakturą
    (czasami) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-29 09:16:42
    Od: "Mar" <m...@p...onet.pl>

    > Nijak. Podstawą do odliczenia VAT jest faktura - nawet paragon
    > z wypisaną kwotą VAT to za mało. UWAGA: bilet może być fakturą
    > (czasami) :)

    No właśnie, ja tego też w ustawie nie znalazłem, a mój kumpel
    twierdzi że jakiś wątły procent VAT może być nieudokumentowany
    i się kontrole nie czepiają...
    pozdrawiam
    Mar