  • 1. Data: 2003-01-31 11:14:40
    Temat: Terminowość wpłat do ZUS
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Możecie wyjaśnić następującą kwestię:
    robię przelew do ZUS 10 o godzinie 23 z mbanku (obiążenie konta mam: 10).
    Pieniążki do ZUS docierają 11. Spóźniłem się czy nie. (głównie chodzi o ub.
    chorobowe)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    Winston Churchill

  • 2. Data: 2003-01-31 11:36:25
    Temat: Re: Terminowość wpłat do ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Pieniążki do ZUS docierają 11. Spóźniłem się czy nie. (głównie chodzi o ub.

    Czy na wyciągu/wydruku date wykonania operacji masz 10 czy 11?

    Bo np. ja w pekao 24 przy przelewach złożonych po ostatniej sesji
    elixiru mam na wyciągu date realizacji z dnia następnego chociaz
    pieniadze z konta znikają jeszcze tego samego dnia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-31 12:30:36
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@e...com.pl:

> [...]
    > elixiru mam na wyciągu date realizacji z dnia następnego chociaz
    > pieniadze z konta znikają jeszcze tego samego dnia.

    Z tego co wiem, w mbanku tak jest - konto obciążane jest w dniu złożenia
    dyspozycji przelewu i taka data widnieje na wyciągu. Zresztą możliwa jest
    również sytuacja gdy przelew składam np. o godzinie 12, wychodzi z mbanku
    ale do ZUS już nie dociera danego dnia, tylko następnego - i co wtedy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 4. Data: 2003-01-31 14:58:55
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    Obciążenie konta się liczy. Nie spóźniłeś się.

    A masz - jak sam piszesz - date 10.

> [...]
    > również sytuacja gdy przelew składam np. o godzinie 12, wychodzi z mbanku
    > ale do ZUS już nie dociera danego dnia, tylko następnego - i co wtedy?

    I nic. Jak wpłacasz na poczcie to pieniądze docierają z tygodniowym
    opóźnieniem. Liczy się data wpłaty.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 5. Data: 2003-02-01 19:13:20
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a k...@m...in.tarnow.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > A masz - jak sam piszesz - date 10.

    > w momencie ;)
    >

    > I nic. Jak wpłacasz na poczcie to pieniądze docierają z tygodniowym

    Tak też myślałem, ale potrzebna mi jest podstawa prawna takiego
    twierdzenia!!!
    BTW podobno troche inaczej jest z kontem giro, że poczta wysyła dopiero
    następnego dnia od złożenia dyspozycji przelewu - może ktoś potwierdzić?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome

  • 6. Data: 2003-02-01 20:33:19
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > BTW podobno troche inaczej jest z kontem giro, że poczta wysyła dopiero
    > następnego dnia od złożenia dyspozycji przelewu - może ktoś potwierdzić?
    podstawy ci nie podam, ale opis z autopsji.
    przelew do ZUS zapłacony z mbanku 10 o godz.21 wplynął do ZUS 11. Wg zus
    "wypadłem" z ub. chorobowego. A że akurat byłem na chorobowym, to dostałem
    pisemko, żebym się zgłosił do ZUS. Zgłosiłem się z potwierdzeniem z mbanku
    tym płatnym-akurat ze ten miesiąc wziąłem.
    Pani mi pokazała moją teczkę i datę wpływu i powiedziała że dupa zbita z
    mojego chorobowego :(.
    Poszedłem do kierowniczki zus, a ta kazała napisac mi podanie o "możliwość
    zapłaty składki po terminie".
    napisałem i za dwa tygodnie dostałem pisemko że jest ok.

    Wydaje mi się że ZUS w tej chwili nie robi z tego problemu. zbyt wiele osób
    zakładało sprawy o to w sądzie, żeby nadal byl to dla nich problem.

    znajomy właśnie po opłaceniu składek z giro podał zus do sądu i wygrał.
    przywrócili go do ubezpieczen.

    PawełJ

  • 7. Data: 2003-02-01 21:15:43
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Osobnik posiadający mail'a k...@m...in.tarnow.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    I tak bylo w przypadku skłądek ZUS gdy można było jezszcze płacic na poczcie ale juz
    nie można i inne zasady są gdy korzysta się z
    Giro-skłądka

    > Tak też myślałem, ale potrzebna mi jest podstawa prawna takiego
    > twierdzenia!!!

    Nie podam :) ale na 100% jestem pewien że w przypadku US i ZUS tak jest (czytałem to
    na własne oczy ale nie pamietam gdzie)

    > BTW podobno troche inaczej jest z kontem giro, że poczta wysyła dopiero
    > następnego dnia od złożenia dyspozycji przelewu - może ktoś potwierdzić?

    Nie mam ale wiem że maja to zapisane w umowie, że wpłata na konto zus będzie
    realizowana dnia następnego po dniu wpłąty w okienku
    pocztowym, tak wiec nigdy 10-go ale najpóźniej 9-tego. No i nie tyle poczta wysyła
    tylko Bank Pocztowy w którym masz konto Giro.

    Sark

  • 8. Data: 2003-02-01 21:25:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > podstawy ci nie podam, ale opis z autopsji.
    > przelew do ZUS zapłacony z mbanku 10 o godz.21 wplynął do ZUS 11.

    Wyszedł pewnie pierwszą poranną sesją.

> [...]
    > pisemko, żebym się zgłosił do ZUS. Zgłosiłem się z potwierdzeniem z mbanku
    > tym płatnym-akurat ze ten miesiąc wziąłem.

    Ale jakie daty realizacji (lub inne) miałeś na tym potwierdzeniu jeżeli chodzi o
    przelew dotyczący składki "chorobowej" czyli 51 -
    ubezpieczenie społeczne ?

> [...]
    > zapłaty składki po terminie".
    > napisałem i za dwa tygodnie dostałem pisemko że jest ok.

    Jezeli na przelewie byla data realizacji przelewu 11 to procedura właściwa

    > Wydaje mi się że ZUS w tej chwili nie robi z tego problemu. zbyt wiele osób
    > zakładało sprawy o to w sądzie, żeby nadal byl to dla nich problem.

    Chyba robi a podanie o przywrócenie terminu to jedyne wyjście dla płatnika.

    > znajomy właśnie po opłaceniu składek z giro podał zus do sądu i wygrał.
    > przywrócili go do ubezpieczen.

    Z giro jest inaczej, informuja o tym w umowie żeby dzień wcześniej wpłacać na poczie
    bo babk Pocztowy do zus przeleje z datą dnia
    następnego.
    Sark

  • 9. Data: 2003-02-01 21:36:13
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" napisał: >
    > Nie podam :) ale na 100% jestem pewien że w przypadku US i ZUS tak jest
    (czytałem to na własne oczy ale nie pamietam gdzie)

    art. 60 ordynacji podatkowej
    § 1. Za termin dokonania zapłaty podatku uważa się:
    1) przy zapłacie gotówką - dzień wpłacenia kwoty podatku w kasie organu
    podatkowego lub na rachunek tego organu w banku, w placówce pocztowej, w
    spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej albo dzień pobrania podatku
    przez płatnika lub inkasenta,
    2) w obrocie bezgotówkowym - dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika
    lub rachunku podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej na
    podstawie polecenia przelewu.

    Ryszard

  • 10. Data: 2003-02-01 21:37:41
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie podam :) ale na 100% jestem pewien że w przypadku US i ZUS tak jest
    (czytałem to na własne oczy ale nie pamietam > gdzie)

    Zapewne w Ordynacji Podatkowej.

    Karol