  • 1. Data: 2003-01-31 09:30:27
    Temat: Ulga mieszkaniowa
    Od: "Jarosław Godlewski" <j...@N...gwar.pl>

    Moze ktos z Was juz sie z tym spotkal:

    W roku 2001 kupilem u developera mieszkanie i oczywiscie wplacona kwote
    ujalem w rozliczeniu podotakowym za ten rok jako ulge budowlana. Na poczatku
    roku 2002 dostalem od developera faktury i wowczas okazalo sie, ze nie
    obejmuja one wartosci gruntu, ktore wraz z mieszkaniem sprzedaje mi
    developer.

    Pytanie: Czy moglem przy ustalaniu ulgi budowlanej przyjac kwote cala, czy
    pomniejszona o wartosc gruntu?

    Nastepnie w roku 2002 podpisalem z developerem aneks, na mocy ktorego
    zmienil sie przedmiot zakupu (mieszkanie jedno na inne), w wyniku czego
    musialem doplacic opowiednio kwote. Ponownie otrzymalem fakture pomniejszona
    o wartosc gruntu. Akt notarialny podpisalem w 2002.

    Pytanie: Czy doplate moge traktowac jako kontynuacje ulgi budowlanej i jesli
    tak to czy mam brac pelna kwote, czy tez pomniejszona o wartosc gruntu?

    Nastepnie wydalem nieco kasy, aby mieszkanie przyposarzyc do uzywalnosci,
    dokonywalem tego juz po odbiorze fomalnym mieszkania i zameldowaniu sie tam.

    Pytanie: Czy poniesione koszta, moge zaliczyc do ulgi remontowej, czy tez
    mam to traktowac jako kontynuacje ulgi budowlanej ( jest to wazne, gdyz w
    obrebie ulgi budowlanej, przy twierdzacych odpowiedziach na poprzednie
    pytanie, zabraknie mi limitu) ?

    Bede szczerze zobowiazany za pomoc w rozjasnieniu mi nurtujacych mnie
    problemow.

    Pozdrawiam,
    Jarek