eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTrudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)? › Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)?
    From: jacekp <j...@b...vectranet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)?
    Date: Tue, 26 Sep 2006 18:25:05 +0200

    Witam. Mam problem... Założyłem działalność gospodarczą (jako os.
    fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) gdyż taki był wymóg mojego
    obecnego źródła utrzymania - świadczę usługi pewnej firmie.

    Jako formę prowadzenia ewidencji wybrałem książkę przychodów i rozchodów.

    Niestety na skutek nieporozumienia nie zarejestrowałem się jako płatnik
    VAT a nadszedł nowy miesiąc. Oczywiście zgłoszenie płatnika jako
    VAT'owca zostanie uwzględnione dopiero od następnego miesiąca więc za
    sierpień oraz wrzesień nie mam możliwości wystawienia faktur a co za tym
    idzie nie mam żadnych przychodów (być może w październiku wystawię za to
    fakturę na większą kwotę). Opłaciłem już należną kwotę 152zł za
    zgłoszenie płatnika VAT i być może jutro przedłożę dowód wpłaty wraz ze
    stosownym wnioskiem w US.

    - Czy i w jakiej formie powinienem przedstawiać miesięczne deklaracje (z
    tych 2 miesięcy jako nie-vatowiec)? Czy vatowcy i nie-vatowcy
    przedstawiają różne deklaracje czy te same?

    - Do którego dnia składa się comiesięczne deklaracje i co może grozić za
    niedotrzymanie terminu (zakładam że nadal nie mam żadnych przychodów)

    Dodam że z ZUS'em jestem na bieżąco tzn przesyłam deklaracje
    elektronicznie oraz opłacam składki.

    Z góry dziękuję za rzeczowe informacje i pozdrawiam.