    From: i...@r...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Tworzenie spółki z o.o a rzemiosło
    Date: Wed, 08 Aug 2007 04:49:35 -0700
    Cc: pl.biznes

    Chciałbym zapytać się o kilka spraw związanych z zakładaniem spółki z
    o.o.

    Mój ojciec, który zbliża się do swojej emerytury postanowił przekazać
    mi swoją działalność. Jest to firma z 30 letnim doświadczeniem,
    kilkoma lokalami wynajmowanymi od gminy, 4 pracownikami, parkiem
    maszyn, sklepem...
    Jest to firma produkcyjno-usługowa z branży artystycznej, wykonujemy
    ozdoby.
    Zakład powstał na początku lat 70 i działa na zasadzie manufaktury
    rzemieślniczej.
    Jako II pokolenie chciałbym poprowadzić firmę na trochę głębsze wody,
    znaleźć kontrahentów zagranicznych, być może jakiś udziałowców. Wiem,
    że najbezpieczniejszym rodzajem prowadzenia działalności gospodarczej
    jest powołanie spółki kapitałowej z osobą prawną- niestety podczas
    rozmowy z ludźmi z branży, każdy zapytany w tej sprawie stanowczo
    odradzał mi powołanie spółki z o.o. - twierdząc że przy pierwszej
    kontroli spółka nie podniesie się z powodu kar wymierzonych przez
    urzędy-
    Podobno nie da się prowadzić małego zakładu produkcyjnego (manufaktury
    rzemieślniczej) na zasadach pełnej księgowości.
    Czy to jest prawda? Zrobiłem mały reaserch i próbowałem odszukać firmy
    z mojej branży zorganizowane na zasadzie sp. z o.o - udało mi się
    znaleźć 20 (SIC!) takich firm w całej Polsce (pewnie jest ich trochę
    więcej) - ale ten fakt wydaje się być porażający...

    Oto lista moich pytań:

    Pyt. 1.) Dla czego rzemiosło i rzemieślnicy bardzo rzadko wybierają
    formę spółek kapitałowych do prowadzenia swojej działalności?

    Pyt. 2.) Kto wycenia aporty? Kto może podważyć wycenę?

    Pyt. 3.) Jak wprowadzać do spółki "aporty" już w fazie jej pełnego
    funkcjonowania? Czy można przekazywać firmie środki (tak materialne
    jak i finansowe), na zasadzie ad hoc, czy jest to jakoś opodatkowane?

    Pyt. 4.) Co zrobić z towarem, który jest w przedsiębiorstwie X, które
    ma stać się częścią spółki? Jak wprowadzić całość towaru do nowo
    powstałej spółki?

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
    W.

    Pyt. 5.) Jakie są ograniczenia i zasady ogólne dla spółki w
    organizacji? Jak w spółce w organizacji prowadzić rachunkowość (zakupy
    i sprzedaż w sp. w organizacji)