  • 1. Data: 2005-09-04 16:22:47
    Temat: Tworzenie stron www a platnik vat
    Od: "YoYo" <y...@w...pl>

    Witam

    Zakladam DG, przedmiotem dzialalnosci beda uslugi informatyczne (PKD 72.*)
    Poczatkowo przychod bedzie tylko z tworzenia stron www (PKD 72.22.Z)

    72.22.Z Działalność w zakresie oprogramowania, pozostała
    Podklasa ta obejmuje:
    - analizowanie, projektowanie i programowanie systemów gotowych do
    użycia:
    - analizę systemową potrzeb i problemów użytkownika i doradzanie
    rozwiązań najkorzystniejszych z technicznego i ekonomicznego punktu
    widzenia,
    - rozbudowę, tworzenie, dostarczanie oraz dokumentację oprogramowania
    wykonanego na zlecenie określonego użytkownika,
    - pisanie programów na zlecenie użytkownika,
    - projektowanie stron internetowych.
    Podklasa ta nie obejmuje:
    - kopiowania gotowego oprogramowania, sklasyfikowanego w 22.33.Z,
    - konsultacji w dziedzinie oprogramowania związanych z doradztwem w
    zakresie sprzętu komputerowego, sklasyfikowanych w 72.10.Z.

    1. Czy wykonujac strony www moge byc podmiotowo zwolniony z vat,
    czy taka dzialalnosc podchodzi pod doradztwo i nie moze byc zwolniona z
    vat ?

    2. Czy tworzenie skryptow (php+sql) podlega pod tworzenie stron czy
    oprogramowania ?

    3. Nie ponoszac zadnych kosztow (wlasny komputer) najwygodniejsza forma
    opodatwkowania bedzie ryczalt
    (bede wykonywal te same czynnosci ale nie na rzecz bylego pracodawcy) ?

    4. Czy obejma mnie ulgi na zus (nigdy nie prowadzilem dzialalnosci, bede
    wykonywal te same czynnosci
    ale nie na rzecz bylego pracodawcy) ?

    5. Czy prowadzac ta dzialalnosc w domu (wlasnosc rodzicow, ja i oni sa w nim
    zameldowani)
    wystarczy umowa uzyczenia (brak innych formalnosci i podatkow) ?

    6. Jaka bedzie roznica przy wspolpraca z firmami bedacymi platnikami vat a
    moja, gdy bede platnikiem vat
    a jaka gdy z vatu bede zwolniony ?

    Dziekuje za informacje i pozdrawiam

    YoYo

  • 2. Data: 2005-09-05 20:47:54
    Temat: Re: Tworzenie stron www a platnik vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Sep 2005, YoYo wrote:

    > 5. Czy prowadzac ta dzialalnosc w domu (wlasnosc rodzicow,
    [...]
    > wystarczy umowa uzyczenia (brak innych formalnosci i podatkow) ?

    IMHO tak. W razie nierozliczania kosztów na ryczałcie IMO ma same
    zalety.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)