  • 1. Data: 2002-08-06 05:34:00
    Temat: sumy w vatach
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    W ksiazkach zakupow vatowych sumujemy sobie kolumny z poszczegolnych kwot
    netto i podatku vat. Dla poszczegolnych stawek. Prosta sprawa. Jednakze
    potem chcac sprawdzic, netto mozna potraktowac stawka vat i mamy podatek
    vat. Tez proste. Ale czesto wowczas "pion" nie zgadza sie z "poziomem"
    zazwyczaj o jeden do paru groszy. Z czego to wynika. Ano z tego, ze czesc
    programow fakturujacych zaokragla (bo chyba nie liczy zle) sobie co niektore
    cyferki. Sam sprawdzilem. Z kalkulatorem w reku. Netto razy stawka i mam
    wynik o 1 grosz odbiegajacy od wyniku na fakturze. No i juz sie nie zgadza.
    Co prawda na deklaracji vat7 i tak grosze ida w niepamiec, ale w ksiazce to
    zostaje a w zasadzie jakby tak sie tych groszy uzbieralo to urwie i wiecej.
    Mozna cos z tym zrobic zeby skarbowka nie patrzyla na mnie .hmm.. krytycznie
    ?
    Pozdrawiam
    ArS

    ps. w dodatku sam ostatnio przeszedlem na inny program fakturujacy i ... mam
    tak samo, czyli nawet w ksiazce sprzedazy mam przez ten grosz lub pare
    roznice.
    A z tego co wiem, nikt nie bedzie sie bawil w skarbowce w sumy tylko
    sprawdzaja to poziomo.

  • 2. Data: 2002-08-06 06:36:59
    Temat: Re: sumy w vatach
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "ArS" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roznice.
    > A z tego co wiem, nikt nie bedzie sie bawil w skarbowce w sumy tylko
    -
    Myśle że nic z taką niezgodnością nie należy robić bo wynika to zaokrągleń a
    Vat płacisz w zł., grosze się pomija .Jak miałam kontrolę to w rejestrze
    sprzedaży miałam różnice około 25 gr.i nic nie kazali korygować.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-08-06 09:04:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ArS" [...]
    > No i juz sie nie zgadza.

    nie zgadza sie, bo nie moze sie zgadzac.
    VAT jest zaokraglony do pelnych groszy.

    Rozporzadzenie o wykonaniu ..(idt)
    ktore wymienia co ma byc na faktorze mowi,

    ze maja byc (streszczenie moje)
    sumy zakupow netto wg poszczegolnych stawek VAY
    Podatek nalezny od owych sum wg stawki VAT.

    A ze to NIE MOZE sie zgodzic "na krzyz",
    wiec firmy piszaceprogramy kombinuja.
    jedne pisza, ze vat od poszczegolnych pozycji jest orientacyjny,
    ini "poprawiaja zaokraglenia" inni po prostu nieprzejmuja sie,
    ze sie nie zgadza, zadawalajac sie zgodnoscia "krzyzowki na dole"

    > Co prawda na deklaracji vat7 i tak grosze ida w niepamiec, ale w ksiazce
    > zostaje a w zasadzie jakby tak sie tych groszy uzbieralo to urwie i
    wiecej.

    NIe uzbiera sie, bo VAT rozlicza pan miesiecznie, a nie narastajaco.

    > Mozna cos z tym zrobic zeby skarbowka nie patrzyla na mnie .hmm..
    krytycznie
    > ?

    Czasem najlepsza odpowiedzia na "co robic" jest NIC.

> [...]
    > roznice.
    > A z tego co wiem, nikt nie bedzie sie bawil w skarbowce w sumy tylko

    Mysle,z e powinna suma wg stawek sie zgadzac...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-08-09 22:45:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Aug 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ ze maja byc (streszczenie moje)
    >+ sumy zakupow netto wg poszczegolnych stawek VAY
    >+ Podatek nalezny od owych sum wg stawki VAT.

    Zaraz, powoli.
    Jak pamiętam ostatnia dyskusję na ww. temat to puentą było,
    że ustawa dopuszca *oba* rodzaje wyliczania (czyli
    zarówno "przy pozycji" jak i "przy podsumowaniu stawki").

    >+ A ze to NIE MOZE sie zgodzic "na krzyz",

    A to już jest prawda niezależnie od metody :) - zawsze
    da się znaleść takie podsumowanie co się nie zgodzi (to
    przeciwne :))

    Pozdrowienia, Gotfryd