  • 1. Data: 2006-12-04 15:18:04
    Temat: Ubezpieczenia komunikacyjne
    Od: Kokum <k...@g...pl>

    Witam,

    jednocześnie proszę o wyrozumiałość prowadzę DG dopiero kilka miesięcy
    - moje poszukiwania w google nie dały rezultatu.
    Mam samochód prywatny, który wprowadziłem do EŚT. Trzeba będzie odnowić
    polisy ubezpieczeniowe. W jaki sposób zaksięgować ubezpieczenia OC AC
    NW - czy takowe stanowią w ogóle KUP ?

    Co w przypadku gdy wykupię pakiet AC+OC+NW w grudniu jak wiadomo na rok?
    Czy takie składki rozlicza się jednorazowo (dla metody kasowej) i czy
    można odliczyć cały pakiet?

    Dziękuję i liczę na wyrozumiałość.

    Dawid

  • 2. Data: 2006-12-06 16:43:57
    Temat: Re: Ubezpieczenia komunikacyjne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Dec 2006, Kokum wrote:

    > poszukiwania w google nie dały rezultatu.

    Nie wierzę :] groups.google -> zaawansowane, niniejsza
    grupa i parę słów kluczowych (w tym NW, odmiany "samochodu
    samochodowej..." bo google nie umie odmieniać - i już).
    No chyba że się zepsuł (gugiel) :O

    > Mam samochód prywatny, który wprowadziłem do EŚT. Trzeba będzie odnowić
    > polisy ubezpieczeniowe. W jaki sposób zaksięgować ubezpieczenia OC AC NW -
    > czy takowe stanowią w ogóle KUP ?

    Moim zdaniem NW - nie. Polemika była realtywnie niedawno :)

    > Co w przypadku gdy wykupię pakiet AC+OC+NW w grudniu jak wiadomo na rok? Czy
    > takie składki rozlicza się jednorazowo (dla metody kasowej)

    A to też było w ciągu tygonia. Oszukujesz, nie szukałeś :>
    Sprawdź co jest w wątkach:
    FVat za usługi telekomunikacyjne z 19grudnia płatna 2 stycznia:
    Najwazniejsze zmiany od 2007 r
    ...a tytuł:
    ksiegowanie polisy samochodowej
    ...dowodzi że naprawdę nie szukałeś.

    > i czy można odliczyć cały pakiet?

    Raporty są takie, że nikt się nie czepia (NW jest niskie, a z pakietu
    trudno byłoby wyodrębnić).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-12-11 14:59:50
    Od: Kokum <k...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ksiegowanie polisy samochodowej
    > ...dowodzi że naprawdę nie szukałeś.

    > Raporty są takie, że nikt się nie czepia (NW jest niskie, a z pakietu

    Dzięki za odpowiedź. Faktycznie wątek księgowanie polisy samochodowej
    zauważyłem tuż po wysłaniu posta. Jednak odpowiedzi i informacje tam
    zawarte nie do końca były satysfakcjonujące. Z tego zrozumiałem, że:

    można odliczyć AC+OC
    w moim przypadku można odliczyć jednorazowo
    niektórzy odliczją cały pakiet...

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-12-12 23:34:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Dec 2006, Kokum wrote:

    > można odliczyć AC+OC
    > w moim przypadku można odliczyć jednorazowo
    > niektórzy odliczją cały pakiet...

    Mniej więcej :)
    NW jest niskie, więc jak pisano - PRAKTYCZNIE nikt się nie czepia.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-29 18:05:54
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > grupa i parę słów kluczowych (w tym NW, odmiany "samochodu
    > samochodowej..." bo google nie umie odmieniać - i już).

    Albo się zepsuł albo nie widać, albo ktoś zmienił tytuł wątku. Z
    góry dziękuje za wszelkie wskazówki pozwalające odnaleźć wątek
    dotyczący sposobów księgowania polis samochodowych, tak pilnie
    strzeżony, że nikt nie podał linka.

  • 6. Data: 2006-12-29 18:49:35
    Od: k...@w...pl

    Jak zaksięgować ubezpieczenie OC AC samochodu?
    Samochód księgowanie OC AC polisa

    Tutaj trochę znalazłem:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/8ddcbb9e393991ca
    , ale więcej wątpliwości niż uzasadnienia

    Tu też jest trochę, ale z 2002 i nic o wpisywaniu do KPiR
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/913976f97238019d/

    Tu jest chyba najkonkretniej
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b