  • 1. Data: 2002-04-22 12:00:23
    Temat: Ubezpieczenie samochodu w koszty eksploatacji pojazdu - jakie przeciwskazania?
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Witam

    Uzywany w dzialalnosci (ksiazka przychodow i rozchodow) samochod osobowy NIE
    jest wprowadzony w srodki trwale. Ubezpieczenie za niego (pakiet AC+OC+NW)
    wprowadzilem jako koszt zwiazany z uzytkowaniem samochodu, biorac pod uwage
    limit wynikajacy z kilometrowki i proporcji (przepraszam za sformulowanie)
    ceny pojazdu do 10.000 EURO.

    Jak sie dowiedzialem niektore biura rachunkowe niechetnie wliczaja
    ubezpieczenie w koszty eksploatacji samochodu. Argumentuja to nastepujaco:
    "Lepiej tego nie robic".
    Przewertowalem troche materialow na ten temat, ale wszedzie pisza, ze nie ma
    przeciwskazan (w ramach limitu kilometrowki). To dlaczego biura rachunkowe
    maja obiekcje?

    Pytanie dodatkowe. Polise ubezpieczenia musze wozic ze soba. Z tego wynika,
    ze w dokumentach musze umiescic kopie (ksero). Czy jest to zawsze
    akceptowane przez US?

    Miroslaw

  • 2. Data: 2002-04-22 13:00:54
    Od: "fiskal" <m...@f...pl>

> [...]
    uwage
    > limit wynikajacy z kilometrowki i proporcji (przepraszam za sformulowanie)
    Limit ten wynosi od 2002 roku 20.000 EUR. Koszty ubezpieczenia nadają się do
    rozliczania ewidencją.

    > Pytanie dodatkowe. Polise ubezpieczenia musze wozic ze soba. Z tego
    wynika,
    > ze w dokumentach musze umiescic kopie (ksero). Czy jest to zawsze
    > akceptowane przez US?

    Oczywiscie, przeciez oryginał Pan posiada. W przypadku kontroli z urzędu
    pokaże Pan oryginał. Po okresie roku nalezy go pozostawić w dokumentach
    księgowych.

    Mariusz Cieśla
    www.fiskal.pl

  • 3. Data: 2002-04-22 15:53:24
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    dosc nie zrozumiale przedstawiles problem , ale 10000 cz 20000 euro nie ma
    nic wspolnego z kilometrowka, nie wiem po co to mieszasz, gdybys samochod
    wprowadzil na ST wtedy jest istotne 10 czy 20 tys euro.

    jacek

  • 4. Data: 2002-04-23 06:20:01
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nic wspolnego z kilometrowka, nie wiem po co to mieszasz, gdybys samochod
    > wprowadzil na ST wtedy jest istotne 10 czy 20 tys euro.

    Czyli w przypadku, kiedy samochod nie jest na srodkach trwalych, to wazna
    jest tylko kilometrowka. Od kiedy to funkcjonuje?
    Z tego wynika, ze moje informacje z innych zrodel jest nieaktualne.

    Miroslaw

  • 5. Data: 2002-04-23 09:36:33
    Od: "fiskal" <m...@f...pl>

    > Czyli w przypadku, kiedy samochod nie jest na srodkach trwalych, to wazna
    > jest tylko kilometrowka. Od kiedy to funkcjonuje?
    > Z tego wynika, ze moje informacje z innych zrodel jest nieaktualne.
    Ważny jest rónież limit 20.000 EUR, bo wynika z ustawy DOF, wic limituje
    wszystkie koszty.

    Mariusz Cieśla
    www.fiskal.pl

  • 6. Data: 2002-04-23 17:42:32
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    Użytkownik "fiskal" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
    > ma
    > samochod
    > Ważny jest rónież limit 20.000 EUR, bo wynika z ustawy DOF, wic
    limituje
    > wszystkie koszty.

    I taka porada jest za te 100zł???

  • 7. Data: 2002-05-07 12:30:53
    Od: "fiskal" <m...@f...pl>

    > I taka porada jest za te 100zł???

    O co Ci chodzi?!!

    Mariusz Cieśla

    www.fiskal.pl

  • 8. Data: 2002-05-07 12:59:20
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > O co Ci chodzi?!!

    Już nie pamiętam, bo się przeinstalowałem :-)

    Ale ciekawi mnie jak to wszystko ma się do
    art 38 (chyba) ustawy z 5 lipca 1996 o doradztwie
    podatkowym.
    Chetnie przeczytam opinię specjalisty.

    CEZ

  • 9. Data: 2002-05-07 13:42:40
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Już nie pamiętam, bo się przeinstalowałem :-)
    >
    > Ale ciekawi mnie jak to wszystko ma się do
    > art 38 (chyba) ustawy z 5 lipca 1996 o doradztwie
    > podatkowym.
    > Chetnie przeczytam opinię specjalisty.

    Zakaz reklamy ? Nie znalazłem w serwisie www.fiskal.pl ani jednego
    sformułowania o charakterze reklamy. IMHO ma on charakter:
    1) informacyjny
    2) dodatkowego kanału sprzedaży usług.
    w związku z czym nie narusza ani ustawy ani proponowanych przez Izbę "Zasad
    etyki" (projekt "Zasad ... http://www.tax.pl/projekt.htm )

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2002-05-07 14:09:56
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

> [...]
    > 1) informacyjny
    > 2) dodatkowego kanału sprzedaży usług.
    > w związku z czym nie narusza ani ustawy ani proponowanych przez Izbę

    Strona owszem, ale oczywiście informacja o tej stronie
    przyklejona do kilku postów
    na grupę, to oczywiście nie jest reklama :-))

    CEZ