  • 1. Data: 2005-09-13 12:09:24
    Temat: Udokumentowanie srodkow na zakup mieszkania
    Od: "Krzysiek" <k...@C...rojcanet.pl>

    Witam

    Mam oto taka sytuacje. W czerwcu ubieglego roku podpisalem
    umowe przedwstepna na zakup mieszkania w formie aktu
    notarialnego. Do konca ubieglego roku wplacilem w ratach na
    konto dewelopera okolo 150tys. zl (reszta wartosci
    mieszkania z kredytu). Jako, ze pracuje od niedawna, moje
    dochody nie pozwalaja oczywiscie na zakup takowego. Dostalem
    wiekszosc pieniedzy od rodzicow. Czesc kwoty w formie
    srodkow na przepisanej na mnie ksiazeczki mieszkaniowej, tj.
    okolo 22 tys, pozostala czesc kwoty dostalem rowniez od
    rodzicow, ale z dokumentacja pod to jest juz gorzej.. Na
    wiekszosc tej kwoty mialbym "podkladki" w formie umow
    darowizn od rodziny plus moje dochody z ostatniego polrocza.
    Sek w tym, ze nie darowizny nie sa zgloszone do US. Czy moge
    zglosic je teraz i czy w takim ukladzie stanowilyby dowod
    pochodzenia srodkow?

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-09-13 16:24:33
    Temat: Re: Udokumentowanie srodkow na zakup mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > Sek w tym, ze nie darowizny nie sa zgloszone do US. Czy moge
    > zglosic je teraz i czy w takim ukladzie stanowilyby dowod

    Duża kwota darowizny od rodziców jest zwolniona od podatku.
    Jeżeli jednak darowiznę dostałeś większą, to po prostu zapłać podatek od
    darowizny teraz i już.
    Ważne, żeby wcześniej niż US dobierze ci się do tyłka sprawdzając skąd
    miałeś kasę.