  • 11. Data: 2004-02-14 21:40:07
    Temat: Re: Udoste;pnianie mieszkania
    Od: u...@d...invalid

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Możesz iść do biura podatkowego. To co otrzymujesz na grupie
    > to nie porada - po pierwsze nie znając twojej umowy nikt nie
    > jest w stanie powiedzieć co "wtopiłeś", nawet jeśli ma uprawnienia
    > żeby ci porady udzielić :)

    Tak też chyba zrobię. Ciekawe, co oni na to... Dam znać, czego się
    dowiedziałem.

    Pozdrawiam

    user

  • 12. Data: 2004-02-14 21:52:13
    Od: u...@d...invalid

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO nieźle kombinujesz :) tylko podatek dobry dobierz.

    Podatek dobry - nie kumam :-(

    I jeszcze jedna kwestia - jaki okres czasu najemca może przebywać w
    mieszkaniu wynajmującego bez obowiązku zameldowania (czasowego lub stałego)?

    Pozdrawiam

    user

  • 13. Data: 2004-02-14 22:14:14
    Od: u...@d...invalid

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Niemniej GP się reklamowała że "potrafi obejść" a co najmniej
    > jeden grupowicz który skorzystał z dostępu (ja tego artykułu
    > nie czytałem) chwalił sobie.

    Możesz podać jakieś szczegóły?
    Data, temat ...

    Pozdrawiam

    user

  • 14. Data: 2004-02-18 01:35:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 u...@d...invalid wrote:
    [...]
    >+ > IMHO nieźle kombinujesz :) tylko podatek dobry dobierz.
    >+
    >+ Podatek dobry - nie kumam :-(

    Zasady ogólne albo ryczałt.

    >+ I jeszcze jedna kwestia - jaki okres czasu najemca może przebywać w
    >+ mieszkaniu wynajmującego bez obowiązku zameldowania (czasowego lub stałego)?

    Hm.... na pewno na .prawo poruszano problemy meldunkowe. Ale podstawa
    prawna była chyba dawno temu - niemniej... zatrudnij googla :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-02-19 18:41:00
    Od: u...@d...invalid

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > żeby ci porady udzielić :)
    >
    > [...]
    >

    > IMHO nieźle kombinujesz :) tylko podatek dobry dobierz.

    Byłem zatem w biurze rachunkowym, wybrałem zasady ogólne i dowiedziałem
    się m.in., że:

    1. Wysokość należnego podatku jest liczona jako 19% (później może być
    wyższy - zależy od przekraczania progów podatkowych) od dochodu z
    wynajmu (tj. od różnicy między czynszem najmu a czynszem, który płacę
    ja), bo w umowie mam zapisać, że pozostałe opłaty eksploatacyjne ponosi
    Najemca,

    2. Dopóki suma należnych podatków (kumulowanych miesięcznie) nie
    osiągnie kwoty 530,08 PLN, to zobowiązanie podatkowe nie powstaje i nie
    ma potrzeby składać deklaracji PIT-5, teoretycznie nawet do końca roku,
    trzeba jedynie rozliczyć ten dochód razem z innymi w zeznaniu
    całorocznym (tym do 30 kwietnia następnego roku),

    No i to chyba jest najlepsze rozwiązanie w moim przypadku - wynajem - w
    ten sposób nie tylko, że nie będę ponosił kosztów "trzymanego"
    mieszkania, ale nawet trochę zarobię :-) .

    Ponieważ ktoś wspomniał na grupie, że zdania mogą być różne, proszę Cię,
    Gotfryd, wypowiedz się, czy zostałem poinformowany rzetelnie.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry

    user

  • 16. Data: 2004-02-19 22:34:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Podatnik wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ > bo w umowie mam zapisać, że pozostałe opłaty eksploatacyjne ponosi
    >+ > Najemca,
    >+ To chyba nie wystarczy, żeby uniknąć podatku od tych opłat.

    Moment.
    userinvalid :) pisze o rozliczeniu na zasadach ogólnych, NIE
    o ryczałcie ! W tym układzie ma rację: najemca płaci za niego
    np. za wodę (na którą "user" ma umowę) i to jest jego przychód
    ale równocześnie jego koszt.
    Na podatek to NIE WPŁYWA !

> [...]
    >+ > całorocznym (tym do 30 kwietnia następnego roku),
    >+ Ale ten limit 530,08 zł chyba dotyczy podatku od wszystkich Twoich dochodów,

    Inaczej.
    Jeśli ma dodatkowo dochody z DG to masz oczywiście rację.
    W pozostałych przypadkach nie, z tym zastrzeżeniem że jeśli
    ma dochody z pracy to musi zgłościć pracodawcy że tamten powinien
    zaprzestać odliczania zwolnienia; zapłaci trochę więcej zaliczki
    od pensji ale na rozliczenia z PIT to *nie wpłynie* !

    >+ Jeśli się mylę, to podajcie proszę podstawę innych rozstrzygnięć.

    J.w. Mało ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, mała wspólnota bez najemców :))

  • 17. Data: 2004-02-20 19:35:22
    Od: u...@d...invalid

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zaprzestać odliczania zwolnienia; zapłaci trochę więcej zaliczki
    > od pensji ale na rozliczenia z PIT to *nie wpłynie* !

    Dzięki, Gotfryd, teraz to już wszystko jasne :-)))

    Pozdrawiam

    user

  • 18. Data: 2004-02-20 21:49:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004 u...@d...invalid wrote:
    [...]
    >+ Dzięki, Gotfryd, teraz to już wszystko jasne :-)))

    :)
    Przyznam że w świetle stanowiska iż "dla ryczałtu" zapłata za
    'twoją wodę' :) przez najemcę jest przychodem, nie wiem czy
    nie powinno się tego również tak traktować przy KPiR.
    Ja tylko twierdzę że "na podatek [wg zasad ogólnych] to
    nie wpływa" :) czy można "po prostu pominąć" (i nie wpisywać
    do księgi) opłat - jakoś przekonania nie mam.
    IMHO - należy. Wiem, że to ci "powiedziało biuro podatkowe"
    to tak z ostrozna tylko zaczepiam ;)

    pozdrowienia, Gotfryd