  • 11. Data: 2009-04-29 22:57:03
    Temat: Re: Ulga internetowa - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Apr 2009, witek wrote:

    > Daje. Z tym, że albo przychodzisz po poradę i dostajesz poradę, albo zlecasz
    > im prowadzenie sprawy. Pod tym pod czym oni się podpisują za to odpowiadają.

    Ale odpowiedzialności *karnej* nie da się w .pl przenieść.
    Oni odpowiają swoją drogą.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-04-29 23:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Apr 2009, Czabu wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > No i tego właśnie nie rozumiem... Dla mnie płatność elektroniczna jest
    > bardziej wygodna i częściej używana, niż gotówka...

    Problemem w .pl jest brak zwolnień/dopuszczalności pewnych operacji
    bez zbędnej biurokracji.
    Przykładowo: darowizna (również wobec obcej osoby) jest objęta bardzo
    konkretnym limitem kwoty zwolnionej z opodatkowania.
    Ale już spełnienie *usługi* osobie trzeciej - nie, nie ma *żadnego*
    limitu. I jak przeprowadzisz staruszkę przez jezdnię, to ktoś tu
    powinien zapłacić podatek od "nieodpłatnego świadczenia"...
    Żeby nie było - oczywiście możesz założyć "fundację przeprowadzania
    staruszek" ktora uzyska stosowny glejt (na "społeczną użyteczność")
    i wtedy nie ma problemu.
    Bzdura? - bzdura. Ale jak szefowie partii każą posłom głosować
    "za" to ci głosują i tyle :]

    > Do bani z takimi oszczędnościami. Oszczędzę kilkaset złotych, a mały błąd czy
    > niewiedza zrobi ze mnie przestepcę skarbowego

    :)

    > nerwy zepsuje i zmarnuje czas.
    > Wolę energię i czas, które musiałbym poświęcić na śledzenie i interpretację
    > przepisów zużyć na tradycyjną pracę, będę miał z tego większy i znacznie
    > bezpieczniejszy zysk.

    TYLKO dlatego, że kolejne rządy (być może w obawie przed rewoltą :>)
    przekładają Twoje obowiązki na płatników.
    Załóż firmę i zatrudnij ludzi, nie będziesz miał problemu z możliwością
    uniknięcia walki z przepisami ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-04-30 00:32:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale odpowiedzialności *karnej* nie da się w .pl przenieść.

    ale zadośćuczynienie może mieć satysfakcjonującą liczbę zer.

  • 14. Data: 2009-04-30 05:27:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-04-2009 o 00:57:03 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ale odpowiedzialności *karnej* nie da się w .pl przenieść.
    > Oni odpowiają swoją drogą.

    Ale do odopowiedzialności karnej skarbowej potrzeba umyślności (chyba tylko kilka
    wykroczeń
    może być "zrobionych" nieumyślnie). Jeśli podatnik w dobrej wierze zamówił opinię
    prawną
    u licencjonowanego profesjonalisty do której się potem zastosował, to gdzie tu
    umyślność?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek