  • 1. Data: 2002-09-03 08:52:48
    Temat: Ulga na zakup działki budowlanej - pomóżcie!
    Od: Reza <r...@h...pl>

    witam,
    w 2001 roku kupiłem od gminy w przetargu działkę budowlaną. W specyfikacji
    przetargu gmina zastrzegła, że do ceny działki wlicza się obowiązkowo koszt
    pracy gminnego geodety (w wysokości kilkuset złotych). Obliczając ulgę na
    zakup działki budowlanej uwzględniłem koszt zakupu działki, koszt opłat
    notarialnych, skarbowych etc. oraz koszt opłaty geodezyjnej (bo, zgodnie z
    SIWZ przetrgu, bez tej opłaty nie mógłym kupić działki! - a chyba można
    odliczać wszystkie koszty dodatkowe związane z zakupem). Wczoraj byłem na
    kontroli w US i urzędniczka to zakwestionowała. Czy słusznie?

  • 2. Data: 2002-09-04 09:51:30
    Temat: Odp: Ulga na zakup działki budowlanej - pomóżcie!
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Reza <r...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al1t90$f75$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > odliczać wszystkie koszty dodatkowe związane z zakupem). Wczoraj byłem na
    > kontroli w US i urzędniczka to zakwestionowała. Czy słusznie?

    W ustawie pdof mowi sie o cenia nabycia 1 m.kw; nie jest natomiast
    zdefiniowana nigdzie cena nabycia. Takze pani slusznie kwestionuje a ty
    slusznie musisz bronic swojego stanowiska.
    Dla mnie cena nabycia obejmuje wszystkie koszty poniesione w celu zakupu
    danej żeczy lub prawa do niej do czasu az rzecz ta bedzie w pelni uzyteczna.
    Przy takim podejsciu taksowka do geodety i do notariusza tez miesci sie w
    cenie nabycia.
    Ciekawy jestem tylko jak pani podeszla by do sprawy jak podatnik kupilby
    dzialke na potrzeby dzialalnosci i do srodkow trwalych zaliczylby tylko
    kwote z umowy a pozostale koszty (podatki, oplaty, inne) zaliczylby
    bezposrednio do kup - obawiam sie ze wtedy zastosowanie mialby "moja
    definicja"

    krys

  • 3. Data: 2002-09-10 10:48:40
    Temat: Re: Odp: Ulga na zakup działki budowlanej - pomóżcie!
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Sep 2002, Krys wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kwote z umowy a pozostale koszty (podatki, oplaty, inne) zaliczylby
    >+ bezposrednio do kup - obawiam sie ze wtedy zastosowanie mialby "moja

    Hm... A jakby ją właśnie tak zapytać ?? -:)
    Oczywiście grzecznie, tak z ciekawości... "a niech Pani spojrzy
    na sprawę tak..." -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd