  • 1. Data: 2002-09-03 09:44:22
    Temat: Zwrot Vat
    Od: "Sebastian Podlesny" <s...@t...pl>

    Rozpocząłem dział. gosp. w czerwcu i od razu
    Wystawiłem f-rę (w czerwcu, termin płatności niestety dopiero się zbliża -
    3 miesiące oczekiwania).
    Vat musiałem odprowadzić od razu (trochę mnie to zabolało, ale nie miałem
    jeszcze pieniędzy na wydawanie, dla mnie to dopiero początek interesu).

    Teraz dostanę pieniądze od klienta i będę mógł zacząć z nich korzystać.

    Mam pytanie:
    Czy istnieje możliwość odebrania wcześniej zapłaconego VAT'u
    (np. jeżeli kupiłbym na f-mę komputer, ciężarówkę, itp.) ?

    Dzięki z góry

    Seb

  • 2. Data: 2002-09-03 10:48:31
    Temat: Re: Zwrot Vat
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    Witam:-)

> [...]
    > Czy istnieje możliwość odebrania wcześniej zapłaconego VAT'u
    > (np. jeżeli kupiłbym na f-mę komputer, ciężarówkę, itp.) ?

    Troszeczkę się zapędziłeś;-)
    Przy zakupie środka trwałego - oczywiście - odzyskujesz w całości cały Vat
    naliczonony (od jego ceny netto) - w ciągu 90 dni (lub ewentualnie 25 - przy
    spełnieniu pewnych warunków ) - bezpośrednio na rachunek bankowy.
    Ale to nie ma nic wspólnego z "wcześniej zapłaconym VAT-em"

    Pozdrawiam Jola

  • 3. Data: 2002-09-03 10:57:46
    Od: "Sebastian Podlesny" <s...@t...pl>

> [...]
    > spełnieniu pewnych warunków ) - bezpośrednio na rachunek bankowy.
    > Ale to nie ma nic wspólnego z "wcześniej zapłaconym VAT-em"

    Witam i dzięki za odpowiedź.

    Nie chodzi mi tylko i wyłącznie o środek trwały, ale o sytuację, kiedy
    mogę odebrać wcześniej odprowadzony do US VAT.

    Chciałbym sobie kupić np. telefon komórkowy i miejsce na serwerze
    na stronę WWW.

    Vat już dawno zapłaciłem US, sądzę, że w tym roku to na razie koniec
    fakturowania
    dla tego klienta, a chciałbym mieć możliwość "skubnięcia" trochę z tego
    zapłaconego Vat'u.

    Pzdr

    Seb

  • 4. Data: 2002-09-03 11:33:32
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    nie ma mozliwości
    jeżeli kupisz, to odliczysz w mies. zakupu

  • 5. Data: 2002-09-03 13:38:50
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > Vat już dawno zapłaciłem US, sądzę, że w tym roku to na razie koniec
    > fakturowania
    > dla tego klienta, a chciałbym mieć możliwość "skubnięcia" trochę z tego
    > zapłaconego Vat'u.

    Vat jest podatkiem rozliczanym w cyklu miesięcznym. To oznacza, iż od
    podatku należnego (tego co zapłaciłeś do US) możesz (oczywiście spełniając
    wszelkie warunki zawarte w ustawie o VAT, itp) odliczyc podatek naliczony
    (od swoich kosztów, zakupów, towarów) - tylko w miesiącu rozliczenia tego
    podatku (data faktury kosztowej lub ewentualnie termin jej płatności) badź
    następnym.
    Jeżeli wystepuje sytuacja - że sprzedaży w danym okresie nie masz - a
    ponosisz jakieś koszty ( i podatek należny<naliczonego) kwota ta nie jest Ci
    zwracana przez US. Przechodzi ona do rozliczenia na następny m-c, itd, itd -
    aż wystąpi u Ciebie przychód - i co za tym idzie -Vat należny. Wtedy dopiero
    nastąpi odliczenie nagromadzonego w ciągu miesięcy VATu naliczonego od
    należnego.
    I jeszcze mała uwaga - okres czasu w którym VAT naliczony "nie przepada"
    wynosi (jeśli mnie pamięć nie myli) 3 lata.

    Czy teraz juz zupełnie rozwiałam Twoje wątpliwości?

    pozdrawiam Jola

  • 6. Data: 2002-09-03 13:58:54
    Od: "Sebastian Podlesny" <s...@t...pl>

    "Jolanta B" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wynosi (jeśli mnie pamięć nie myli) 3 lata.
    >
    > Czy teraz juz zupełnie rozwiałam Twoje wątpliwości?

    Teraz już wszystko rozumiem.

    Baaaardzo duuuże -- D Z I Ę K U J Ę -- za info.

  • 7. Data: 2002-09-04 20:54:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Przy zakupie środka trwałego - oczywiście - odzyskujesz w całości
    cały Vat
    > naliczonony (od jego ceny netto) - w ciągu 90 dni

    To już 90?
    Było 60.

    CEZ