  • 11. Data: 2012-03-16 16:10:25
    Temat: Re: Ulga na złe długi raz jeszcze
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > za okres rozliczeniowy, w którym upłynął termin określony w ust. 2 pkt
    > 6, nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym wierzyciel uzyskał
    > potwierdzenie odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa ust. 2
    > pkt 6. Warunkiem dokonania korekty jest uzyskanie przez wierzyciela
    > potwierdzenia odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa ust. 2
    > pkt 6.

    Wiem, że dłużnik na pewno nie zapłaci dobrowolnie, czy mogę mu już po 3
    miesiącach wysłać a'conto (tych 180 dni) takie zawiadomienie o planowanej
    korekcie podatku czy muszę czekać te poł roku z wysłaniem zawiadomienia?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 12. Data: 2012-03-16 18:35:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-16 17:10, wromek pisze:
    > Wiem, że dłużnik na pewno nie zapłaci dobrowolnie, czy mogę mu już po 3
    > miesiącach wysłać a'conto (tych 180 dni) takie zawiadomienie o planowanej
    > korekcie podatku czy muszę czekać te poł roku z wysłaniem zawiadomienia?
    Prawo nie zabrania, więc pewnie możesz. Ale może lepiej zacząć od
    wysłania wezwania do zapłaty i od razu sprawę do sądu?

    Maciek

  • 13. Data: 2012-03-17 05:42:51
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Prawo nie zabrania, więc pewnie możesz. Ale może lepiej zacząć od
    > wysłania wezwania do zapłaty i od razu sprawę do sądu?

    A oczywiście ale chcę upiec 3 pieczenie na jednym ogniu ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 14. Data: 2012-03-19 08:00:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Mar 2012, Maciek wrote:

    > Prawo nie zabrania, więc pewnie możesz. Ale może lepiej zacząć od
    > wysłania wezwania do zapłaty i od razu sprawę do sądu?

    Czekajcie, bo nie nadażam.
    Co ma dać to wysłanie, skoro 180 dni liczy się od *upływu terminu
    płatnosci*, który wynika co do zasady z umowy?
    Mam rozumieć że wromek sprzedaje cos gosciowi o którym wie, że on
    bez przymusu nie zapłaci, i nie zapisuje w umowie terminu płatnosci?
    I co więcej ma (nawet w takim przypadku) zrobić "takie zawiadomienie"
    (czyli w rozumieniu ustawy o VAT) od zwykłego żadania zapłaty?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-03-19 09:14:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Mam rozumieć że wromek sprzedaje cos gosciowi o którym wie, że on
    > bez przymusu nie zapłaci, i nie zapisuje w umowie terminu płatnosci?
    Ja założyłem (być może niesłusznie), że od terminu płatności upłynęły
    już 3 miesiące i wromek pyta, czy już może wysłać zawiadomienie, chociaż
    oczywiście korekty dokona dopiero po 6 miesiącach.

    > I co więcej ma (nawet w takim przypadku) zrobić "takie zawiadomienie"
    > (czyli w rozumieniu ustawy o VAT) od zwykłego żadania zapłaty?
    Jak sam zauważyłeś, zwykłe żądanie zapłaty jest zwykłe :-) Być może jak
    klient zobaczy, że będzie miał do czynienia z US (jakiś korekty będzie
    musiał robić i VAT zwracać), to zmięknie i zapłaci :-)

    Maciek

  • 16. Data: 2012-03-19 09:22:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Czekajcie, bo nie nadażam.
    A! No i oczywiście "takie wezwanie" jest także wezwaniem do zapłaty,
    także nie trzeba wysyłać jeszcze "zwykłego wezwania", wręcz
    przygotowałbym sobie wzór "zwykłego wezwania", na którym jest od razu
    adnotacja, że w przypadku braku zapłaty zostanie dokonana korekta
    zgodnie z art. ... itd :-)

    Maciek

  • 17. Data: 2012-03-19 09:51:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, Maciek wrote:

    > Ja założyłem (być może niesłusznie), że od terminu płatności upłynęły
    > już 3 miesiące i wromek pyta, czy już może wysłać zawiadomienie, chociaż
    > oczywiście korekty dokona dopiero po 6 miesiącach.

    OK.
    Faktycznie trzeba by litera po literze weryfikować skutecznosć
    takiego uprzedniego zawiadomienia :) (bo wysłać oczywiscie mozna,
    byleby nie dało się pózniej podważac skutecznosci)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-03-20 10:06:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-15 22:53, 'Tom N' pisze:
    > I tu jest największy LOL. Genialny system nie przyjmuje deklaracji z
    > pomniejszonym tylko podatkiem należnym, i panie proponują składanie takiej
    > deklaracji, żeby podatnik i system byli zadowoleni -- pytanie tylko jak
    > długo podatnik będzie zadowolony, może mu kary za podanie nieprawdziwej
    > podstawy nie przywalą, a może przywalą...
    Ja to mam jeszcze większy LOL, bo jak teraz liczę, to wychodzi mi, że na
    aktualnej deklaracji musiałbym umieścić kwoty ujemne :-) Można tak?

    Maciek

  • 19. Data: 2012-03-20 15:07:12
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 20.03.2012 11:06, Maciek pisze:
    > Ja to mam jeszcze większy LOL, bo jak teraz liczę, to wychodzi mi, że na
    > aktualnej deklaracji musiałbym umieścić kwoty ujemne :-) Można tak?

    Kiedyś przerabiałem to z doradcą podatkowym i mu wyszło że jeśli tak
    wychodzi to tak wychodzi. Nie pamiętam o co dokładnie chodziło, ale od
    reki mogę Ci podać taki przykład: w styczniu przeznaczasz towar handlowy
    na cele osobiste, minusujesz kol. 10 i masz ujemne koszty. Obecnie nie
    ma do tego żadnej deklaracji, ale kiedyś były PIT-5 i trzeba było
    takiego minusa wpisać.

    Natomiast jak to łyka "system" i białkowy interfejs preweryfikujący - to
    inna sprawa :)

    Tomek

  • 20. Data: 2012-03-20 15:22:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-20 16:07, tomek pisze:
> [...]
    > na cele osobiste, minusujesz kol. 10 i masz ujemne koszty. Obecnie nie
    > ma do tego żadnej deklaracji, ale kiedyś były PIT-5 i trzeba było
    Można też mieć szereg faktur korygujących i również na minus da się
    wyjść, więc samego minusa się nie obawiam :-)

    > Natomiast jak to łyka "system" i białkowy interfejs preweryfikujący - to
    > inna sprawa :)
    No właśnie interfejsu białkowego się boję, bo taki minus, to przecież
    sprawa podejrzana, to może być jakiś spisek, albo zamach - może
    bezpieczniej będzie skontrolować? ;-) Zwłaszcza, że ten niebezpieczny i
    politycznie podejrzany element zażąda zapewne zwrotu nadpłaty VAT na
    konto ;-)

    Maciek