  • 21. Data: 2012-03-20 15:31:51
    Temat: Re: Ulga na złe długi raz jeszcze
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 20.03.2012 16:22, Maciek pisze:
    > No właśnie interfejsu białkowego się boję, bo taki minus, to przecież
    > sprawa podejrzana, to może być jakiś spisek, albo zamach - może
    > bezpieczniej będzie skontrolować? ;-) Zwłaszcza, że ten niebezpieczny i
    > politycznie podejrzany element zażąda zapewne zwrotu nadpłaty VAT na
    > konto ;-)

    Ja ostatnio się przemogłem do zwrotu na konto, wpadły czynności
    sprawdzające i poza tuzinem błędów formalnych i faktycznych w protokole
    oraz faktyczną datą zwrotu ni z gruchy ni z pietruchy wszystko grało :)

    Tomek

  • 22. Data: 2012-03-20 15:37:09
    Od: tomek <t...@b...pl>

> [...]
    > bezpieczniej będzie skontrolować? ;-) Zwłaszcza, że ten niebezpieczny i
    > politycznie podejrzany element zażąda zapewne zwrotu nadpłaty VAT na

    A co do kontroli, tu jest przykładowy plan pracy US na 2012:

    https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwww.
    pus.wroclaw.pl%2Ffiles_mce%2FBIP%2Fplan_pus_2012.pdf

    W działe "4. Realizacja innych wybranych zadań i założeń z dokumentów
    (...)" są cele ilościowe dla kontroli - może nie ma się czego bać :)

    Chociaż z drugie strony:

    16.Liczba sporządzonych i przekazanych zawiadomień karnych - skarbowych
    w celu zdyscyplinowania podatników i płatników w zakresie dokonywania
    wpłat należności (RP) - Wzrost o 5%

    :)

    Tomek

  • 23. Data: 2012-03-20 15:49:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-20 16:31, tomek pisze:
    > Ja ostatnio się przemogłem do zwrotu na konto, wpadły czynności
    > sprawdzające i poza tuzinem błędów formalnych i faktycznych w protokole
    > oraz faktyczną datą zwrotu ni z gruchy ni z pietruchy wszystko grało :)
    Możesz w skrócie napisać jak to wyglądało, co kontrolowano i jakich
    błędów się dopatrzono - ot tak dla podatnika, który nigdy nie był
    kontrolowany? :-)

    Maciek

  • 24. Data: 2012-03-20 16:02:18
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A! No i oczywiście "takie wezwanie" jest także wezwaniem do zapłaty,
    > także nie trzeba wysyłać jeszcze "zwykłego wezwania", wręcz
    > przygotowałbym sobie wzór "zwykłego wezwania", na którym jest od razu
    > adnotacja, że w przypadku braku zapłaty zostanie dokonana korekta
    > zgodnie z art. ... itd :-)

    no i właśnie coś w tym stylu mam na myśli ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 25. Data: 2012-03-20 16:13:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-20, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Możesz w skrócie napisać jak to wyglądało, co kontrolowano i jakich
    > błędów się dopatrzono - ot tak dla podatnika, który nigdy nie był
    > kontrolowany? :-)

    Ja zwroty VAT mam regularne (usługi dla UK), więc i parę kontroli było.
    - Przychodzi pan/pani, wręcza postanowienie o wszczęciu kontroli. [1]
    - Prosi (zazwyczaj) o dokumenty księgowe z okresu za który chcemy
    zwrot (u mnie kwartał): faktury + ewidencje
    - Prosi o książkę kontroli [2]
    - Przegląda
    - Zadaje pytania w stylu "a co to za wydatek", weryfikuje kontrahentów
    UE we VIES, prosi o umowy (np. najmu), takie tam

    Generalnie jak się prowadzi księgowość sumiennie, to większego
    problemu raczej nie będzie. :) Czynności sprawdzające są jak wyżej,
    tylko bez postanowienia o wszczęciu kontroli i bez wpisów do książki
    kontroli.

    [1] I tu uwaga: wolno im to zrobić "bez zapowiedzi" w przypadku
    zwrotów VAT - nie muszą uprzedzać
    [2] Tu wiem, że niewiele osób ma świadomość konieczności posiadania
    takowej :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2012-03-20 16:19:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > [1] I tu uwaga: wolno im to zrobić "bez zapowiedzi" w przypadku
    > zwrotów VAT - nie muszą uprzedzać
    > [2] Tu wiem, że niewiele osób ma świadomość konieczności posiadania
    > takowej :)
    No dobra, a jak się ma działalność zarejestrowaną na mieszkanie, w
    którym się praktycznie nie bywa, ewentualnie mieszka tam ktoś z rodziny,
    z działalnością gospodarczą zupełnie niezwiązany, to co dalej? Owszem,
    księgi pod tym adresem są, ale udostępnić powinien je chyba właściciel?

    Maciek

  • 27. Data: 2012-03-20 16:57:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > którym się praktycznie nie bywa, ewentualnie mieszka tam ktoś z
    > rodziny, z działalnością gospodarczą zupełnie niezwiązany, to co

    Ja przyjąłem dwie kontrole w mieszkaniu, a raz nie miałem czasu
    i zaproponowali, żebym podrzucił ksiązkę i rejestry do US,
    co tez uczyniłem - potem odebrałem z protokołem.

  • 28. Data: 2012-03-20 18:47:15
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 20.03.2012 16:49, Maciek pisze:
    > Możesz w skrócie napisać jak to wyglądało, co kontrolowano i jakich
    > błędów się dopatrzono - ot tak dla podatnika, który nigdy nie był
    > kontrolowany? :-)

    Już ci napisali. Ja mam głównie czynności sprawdzające przy zwrotach,
    aczkolwiek po ostatniej zmianie US okazało się że w obecnym robią jakieś
    debilne protokoły i trzeba kursować z papierami - więc sobie odpuściłem
    regularne zwroty i czekam aż się coś uzbiera.

    Potem się okazuje że w tych protokołach są błędy więc z wrodzonej
    przezorności wysyłam zastrzeżenia do nich, chociaż w ordynacji
    podatkowej nie znalazłem takiego trybu. No ale jak nie wyślę to kiedyś
    ktoś może to wyciągnąć taki protokół na kontroli czy w postępowaniu i
    spytać: "to gdzie te fakturki na skład drukarski, hę?" i wtedy się
    "spocę" :)

    Tomek

  • 29. Data: 2012-03-20 23:20:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2012, Maciek wrote:

> [...]
    > z działalnością gospodarczą zupełnie niezwiązany, to co dalej? Owszem,
    > księgi pod tym adresem są, ale udostępnić powinien je chyba właściciel?

    Tak by wychodziło ;)
    U mnie kiedy wpadli w 1. dzień to po to, żeby ustalić w który dzień
    ma być przetrzepanie papierów. Dostałem postanowienie i chcieli
    od ręki tylko oswiadczenia, czy bronię się sam ;) czy też mam
    przedstawiciela. To była kontrola.
    Na czynnosci sprawdzajace dostawałem "zaproszenia" do US.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2012-03-21 18:28:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-03-20 16:37, tomek wrote:
> [...]
    >
    > 16.Liczba sporządzonych i przekazanych zawiadomień karnych - skarbowych
    > w celu zdyscyplinowania podatników i płatników w zakresie dokonywania

    "Franc Fiszer powiedział kiedyś przy kawie w Ziemiańskiej: - Żeby w
    Polsce zapanował porządek to się powinno rozstrzelać 200 tysięcy
    łajdaków. Ktoś zapytał: - A jak się tylu nie znajdzie? - A to się
    dobierze z uczciwych." ;-)

    Piotrek