    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga podatkowa (etat i DG)
    Date: Mon, 11 Jun 2007 07:12:06 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 21:17:56 +0200, Baton napisał(a):

    > Czy istnieje sposob na ukrycie przed pracodawca faktu rozpoczecia
    > prowadzenia DG?
    > Jak wiadomo powinienem go poinformowac o tym (nieodliczanie ulgi).

    Nie musisz podawać jaka jest przyczyna samodzielnego rozliczania podatku.
    To może być np wynajęcie pokoju studentowi. Na piśmie napisz po prostu, że
    nie spełniasz warunków do odliczenia.
    W różnych urzędach różnie interpretują sprawę terminu
    na odwołanie PIT-2. W jednych chcą od razu, w innych dopiero od nowego
    roku. Jak jest w twoim nie wiem. Przepisy są nieco niejasne.

    > Co jednak jesli tego nie zrobie? Czy grozi mi jakas kara z US? Przeciez w
    > rozliczeniu rocznym i tak wszystko sie bilansuje...
    >
    > IMO podobnie jest jak nawiaze kolejna umowe o prace... wowczas odliczac ulge
    > moze tylko jeden pracodawca, zgadza sie?

    I dlatego drugiemu nie możesz napisać w zgłoszeniu żeby ci odliczał....