    From: Elminster <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ulga prorodzinna
    Date: Mon, 21 Apr 2008 06:40:29 -0700 (PDT)

    Witam

    Moja mam skalda właśnie PITa. Mam pytanie odnośnie ulgi prorodzinnej.

    Przepisy mówią, że:
    Prawo do ulgi przysługuje podatnikowi, który w roku podatkowym
    wychowywał własne lub przysposobione:
    3) dzieci do ukończenia 25 lat uczące się w szkołach, o których mowa w
    przepisach o systemie oświaty lub w przepisach - Prawo o szkolnictwie
    wyższym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów, z
    wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej
    oraz dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku.

    I teraz mam pytanie. Właśnie kończę studia, mam 24 lata, więc łapię
    sie jeszcze, żeby moja mama mogła mnie też odliczyć w tej uldze.
    Tylko, że w roku 2007 zarobiłem 1 tys. zł na umowę zlecenie. (złożyłem
    juz swojego pita).

    I teraz pytanie. Czy moja mam może odliczyć sobie za mnie te 1145,08
    zł (ustawowo przyznane na każde dziecko) , skoro mój dochód był
    właściwie wolny od podatku (bo kwota wolna od podatku to jak się nie
    mylę 2,7 tys. zł)?