    From: "Mirek" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga prorodzinna a dochód do zasiłku rodzinnego
    Date: Thu, 17 Jan 2008 07:13:31 +0100

    > Jest gdzieś w ustawie ten dochód utracony jakoś zdefinowany,
    > bo za bardzo nie wiadomo o czym piszesz.
    > Czy dochód utracony to ta część dochodu, którą dysponuje żona?

    Tzw. dochód utracony to dochód osoby która przechodzi np. na urlop
    wychowawczy lub straci pracę przez co przestaje otrzymywać pensję (stąd
    utracony). Tak do tego podchodzi MOPR przy obliczaniu dochodu rodziny.
    Mimo że dochód ten nie jest brany po uwagę, MOPR wymaga zaświadczeń o
    dochodach z US od obojga małżonków.
    I teraz nie wiem czy jeśli żona odliczy sobie w ramach ulgi prorodzinnej
    cały należny podatek to będzie to wliczane do dochodu NETTO rodziny czy też
    również zostanie to potraktowane jako "dochód utracony"?

    Mirek