  • 11. Data: 2003-03-09 00:14:28
    Temat: Re: Ulga remontowa - czy nieodliczone przechodzi dalej???
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0303081453360.-319097@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    []
    > [...]
    >
    > IMO - bynajmniej *nie mieszam*.

    IMHO jednak tak.
    Mieszasz kwestię uzyskania ulgi ( tu jest okres trzyletni, aby podanik nie
    szalał z remontami na koszt budżetu ) z kwestią odliczenia już
    _uzyskanej_ ulgi od podatku ( tu nie ma czasowego ograniczenia ).

    > Możesz uzasadnić z ustawą w ręku ?
    > Ja nie mam nic przeciw, ale z tego co widzę - to ustawodawca
    > ma...

    z ustawy PDOF
    Art. 27a.
    15. Kwota odliczeń od podatku, obliczona zgodnie z ust. 3 pkt 2 oraz ust.
    4,
    przekraczająca kwotę podatku obliczonego zgodnie z art. 27, podlega
    odliczeniu
    od podatku obliczonego za lata następne, aż do całkowitego jej odliczenia.

    Gdyby było inaczej, to krzywdzone były by osoby o niskich dochodach,
    którym w 2003 roku "nie starczyłoby" podatku do odliczania.
    Ulga remontowa jest "celowa", czyli ma pomóc podatnikowi w "udźwignięciu"
    kosztów remontu i nie może zależeć od jego aktualnych dochodów a jedynie
    od faktycznie poniesionych wydatków.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 12. Data: 2003-03-10 09:22:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Mar 2003, Ryszard G wrote:
    [...]
    >+ z ustawy PDOF
    >+ Art. 27a.
    >+ ...

    Ups. Tam nie czytałem :(, ale właśnie o taki argument chodziło.
    Thx.
    [...]
    >+ Gdyby było inaczej, to krzywdzone były by osoby o niskich dochodach,
    >+ którym w 2003 roku "nie starczyłoby" podatku do odliczania.

    wKF: 2002 roku. Przenoszenia z 2003 -> 2004 ja się nie
    czepiałem :)

    pzdr, Gotfryd