  • 1. Data: 2003-03-06 07:46:41
    Temat: Dlaczego wychodzi taka różnica?
    Od: r...@p...onet.pl

    Mam problem z rozliczeniem rocznym tzn. nie jestem pewny jak zrobić żeby było
    dobrze a mianowicie sytuacja wygląda tak:
    Od stycznia do lutego - działalność gospodarcza,- ( zasady ogólne PKPiR pit 5 )
    od marca do pażdziernika pracowałem na umowę o pracę, i ponownie od lisopada do
    grudnia odwieszona ( po wcześniejszym zawieszeniu ) własna działalność. Jak to
    rozliczyć, czy pit 36, lub 36 i 37 razem. Dodam, że po przeprowadzeniu
    wstępnych obliczeń wyszło mi do zapłaty 400 zł ( jeśli składałbym pit 36 ),
    natomiast gdybym składał oba tzn. 36 i 37 wyszłoby dla mnie 150 zł zwrotu
    podatku. Jeśli ktoś mógłby doradzić jak postąpić w takim przypadku to będę
    bardzo wdzięczny, dodam, że w urzędzie skarbowym powiedziano mi, że rozliczam
    się wg. pitu 36.

  • 2. Data: 2003-03-06 08:01:04
    Temat: Re: Dlaczego wychodzi taka różnica?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 06-03-2003 08:46, Użytkownik r...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > bardzo wdzięczny, dodam, że w urzędzie skarbowym powiedziano mi, że rozliczam

    Chłopie, dostałes juz zdaje sie 2 odpowiedzi, obie jednoznaczne -
    składasz PIT-36 nie chce Ci sie wierzyc czy może przejrzec grup?

    Dla wyjasnienia - PIT-36 to rozszerzona wersja PIT-37.
    Tam jest "to samo tylko więcej". Kapewu?
    I nie ma zadnej róznicy bo nie ma dwóch wariantów.

    No chyba że popatrzymy na to w swietle zagadnienia "Czym sie rózni
    wróbelek". :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-06 08:25:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003 r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ od marca do pażdziernika pracowałem na umowę o pracę,
    >+ i ponownie od lisopada do grudnia odwieszona ( po wcześniejszym

    BTW i z ciekawości: na czym polegało "zawieszenie", chodzi
    mi o kwestię czy płaciłeś ZUS ?! :)

    >+ własna działalność. Jak to
    >+ rozliczyć, czy pit 36, lub 36 i 37 razem.

    Już pytałeś i Wiola ci napisała: PIT-36.
    Rozumiem że *nie chcesz* widzieć takiej odpowiedzi ??

    >+ dodam, że w urzędzie skarbowym powiedziano mi, że rozliczam
    >+ się wg. pitu 36.

    W twoim urzędzie udzielał ci informacji ktoś kumaty :)

> [...]
    >+ natomiast gdybym składał oba tzn. 36 i 37 wyszłoby dla mnie 150 zł zwrotu

    Och, jak sobie dwa razy policzyłeś kwotę wolną (obłożoną podatkiem
    w wysokości 0% - "pomysł" min. Kołodki jest wdrożony od dobrych
    kilku lat :>) to musiało ci tak wyjść :]
    Jakbyś sobie rozbił na 4 PITy to byłoby jeszcze lepiej ;)
    Nie ma tak dobrze: podatek płaci się *jeden* i ma *jeden*
    zestaw ulg !

    pzdr, Gotfryd